Utilizarea motoarelor BMW ar susține Mercedes într-un moment în care se așteaptă o investiție mai mare în vehiculele electrice (VE). Mercedes a mai avut un parteneriat pe partea de motoare și vehicule utilitare cu francezii de la Renault.
Într-o turnură neașteptată, s-ar putea să vedem în curând mașini Mercedes-Benz propulsate de motoare BMW. Potrivit unui zvon raportat inițial de publicația germană Manager Magazin, brandul cu steaua în trei colțuri este în negocieri cu BMW pentru a achiziționa motoare cu patru cilindri pentru gama sa, începând cu 2027.
Motorul — cel mai probabil o derivată a unității turbo de 2.0 litri B48, folosită în aproape fiecare model BMW actual — ar umple un gol în gama Mercedes, servind ca motor pentru vehicule hibrid plug-in (PHEV) sau ca un range extender (extensor de autonomie), conform Autocar. Motorul B48, fabricat în Steyr, Austria, oferă și mai multă flexibilitate, deoarece este conceput pentru a fi utilizat atât în configurații longitudinale, cât și transversale, făcându-l potrivit pentru o gamă largă de modele Mercedes compacte și de dimensiuni medii.
Contactat prin e-mail, BMW a refuzat să comenteze. Am contactat și Mercedes și vom actualiza acest articol de îndată ce primim un răspuns.
Cei care urmăresc îndeaproape industria motoarelor știu că Mercedes a introdus recent un nou motor cu patru cilindri, M252. Acesta este oferit în prezent pe modelul CLA și este cuplat la un sistem mild-hybrid. Se pare că acest motor nu este foarte potrivit pentru a funcționa cu tehnologia hibrid plug-in și, în plus, este construit în China, ceea ce ar putea însemna costuri tarifare ridicate pentru modelele destinate pieței din SUA. Acest parteneriat zvonit ar putea însemna și o uzină de motoare comună în SUA, conform Autocar, ocolind complet tarifele.
Zvonul apare într-un context în care Mercedes continuă să-și reajusteze gama, pe fondul încetinirii adoptării vehiculelor electrice la nivel global. Compania promisese în 2021 că va trece exclusiv la VE până în 2030, înainte de a se răzgândi în 2024. Într-un interviu de anul trecut, CEO-ul Ola Källenius a declarat că tehnologia cu motoare cu ardere internă a companiei va „persista mult după 2030”.
Furnizarea de motoare către alți producători este o practică obișnuită pentru BMW. Compania produce deja motoare pentru Morgan, Ineos și Range Rover. În cazul modelului Toyota Supra, BMW furnizează motorul și multe alte componente și colaborează la producție. Însă, dacă această înțelegere cu Mercedes se va dovedi a fi reală, ar fi prima dată când doi dintre giganții germani ai industriei auto de lux ar împărți motoare la o scară atât de mare.