XPeng Motors se confruntă cu critici tot mai intense și cu reacții negative din partea consumatorilor din cauza modului în care a gestionat defecțiunile potențial periculoase ale sistemului de direcție la vehiculele sale electrice P7+. Potrivit Economic Information Daily, un ziar al agenției de știri chineze Xinhua, producătorul de vehicule electrice este acuzat că a înlocuit în secret piesele defecte, evitând în același timp un recall oficial.
Problema se concentrează pe sistemul de servodirecție al vehiculelor XPeng P7+, despre care proprietarii raportează că se poate defecta brusc sau se poate bloca complet în timpul mersului. În ciuda numeroaselor plângeri și a dovezilor că este o problemă răspândită, XPeng ar fi refuzat să recunoască existența unui defect sistemic sau să inițieze o rechemare în service.
O investigație a Economic Information Daily a dezvăluit că XPeng pare să folosească o strategie duală controversată: aplicarea în secret a unui material de etanșare pe componentele direcției în timpul întreținerii de rutină și înlocuirea selectivă a sistemelor de direcție pentru proprietarii care se plâng cel mai vehement, totul în timp ce neagă existența oricărui defect generalizat.
„XPeng se joacă cu viețile noastre”, a declarat doamna Gan, o proprietară de vehicul din Shenzhen, pentru Economic Information Daily. Problema s-a manifestat prin mișcări neașteptate ale volanului după schimbarea benzilor, creând condiții de condus potențial periculoase.
Situația a devenit și mai îngrijorătoare, deoarece chiar și vehiculele cu sisteme de direcție recent înlocuite au înregistrat defecțiuni. Un proprietar a raportat că unitatea sa de înlocuire s-a defectat la doar două săptămâni de la instalare, ridicând semne de întrebare cu privire la eficacitatea strategiei de reparații a XPeng.
Confruntat de proprietari la sediul central din Guangzhou, managerul de clienți al XPeng, Lei Changliang, a evitat responsabilitatea, declarând că procedurile de rechemare sunt stabilite în urma consultării cu autoritățile de reglementare și susținând că centrele de service, nu sediul central, se ocupă de problemele de întreținere.
Experții din industrie citați de Economic Information Daily sugerează că abordarea XPeng ar putea reprezenta o încercare deliberată de a ocoli reglementările de recall din China. Prin înlocuirea treptată a pieselor defecte, de la caz la caz, în loc de a emite o rechemare completă, compania evită potențial costuri semnificative și o analiză riguroasă din partea autorităților.
Controversa apare într-un moment dificil pentru autoritățile de reglementare, deoarece autoritățile chineze au anunțat recent planuri de a consolida supravegherea actualizărilor de tip over-the-air (OTA) în vehiculele inteligente. Se pare că sistemul „Xinghe” al XPeng a primit nouă actualizări OTA majore în mai puțin de nouă luni, ridicând întrebări dacă toate aceste actualizări au fost înregistrate corespunzător la autoritățile de reglementare.
Aceasta nu este prima dată când Economic Information Daily a raportat despre această dispută. Ziarul a abordat anterior subiectul în iulie și la începutul lunii august, indicând că disputa pare să escaladeze.