Furgoneta sălbatică a lui Ford a demonstrat că poate depăși cel mai rapid Corvette pe circuitul de la Nürburgring. SuperVan 4.2 are trei motoare electrice care, combinate, oferă 1.400 CP.
A trecut mai puțin de o lună de când Chevrolet Corvette ZR1X a zdrobit timpul pe tură al lui Ford Mustang GTD pe circuitul de la Nürburgring, dar nu i-a luat mult timp „Ovalului Albastru” să-și depășească rivalul. Cu toate acestea, în loc să încerce un nou record cu GTD, Ford a mers pe Nürburgring cu sălbatica sa furgonetă Transit SuperVan 4.2, stabilind un timp care face de rușine unele supercaruri, inclusiv pe ZR1X.
Ford spune că a fost inspirat de un segment faimos din emisiunea Top Gear atunci când a adus SuperVan 4.2 la „Iadul Verde”. În cel de-al cincilea sezon al emisiunii, Sabine Schmitz l-a antrenat pe Jeremy Clarkson pe circuit într-un Jaguar S-Type Diesel, încercând să stabilească un timp sub 10 minute pe tură. Mai târziu, ea a susținut că ar putea parcurge circuitul în mai puțin de 10 minute într-o furgonetă Ford Transit, iar în cel de-al șaselea sezon al Top Gear, a înregistrat un timp impresionant de 10:08.
Deși SuperVan 4.2 are „Transit” în nume, nu are nimic în comun cu modelul de stradă. Cu Romain Dumas la volan, care a obținut recent cele mai înalte onoruri la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu F-150 Lightning Supertruck, SuperVan 4.2 a stabilit un cel mai bun timp de 6:48.393.
Unde se plasează SuperVan în clasament?
Acest timp o plasează pe locul nouă printre prototipurile non-omologate pentru șosea care au parcurs circuitul, deși este mult în spatele lui VW ID.R în ceea ce privește recordurile absolute pentru vehicule electrice, care a parcurs pista în doar 6:05.336 în 2019.
Mai important, timpul lui SuperVan 4.2 l-a depășit pe cel mai bun timp al lui Corvette ZR1X de 6:49.275 și pe cel al modelului standard Corvette ZR1 cu timpul său de 6:50.763. Este, de asemenea, mai rapidă decât Mustang GTD, care a obținut un timp de 6:52.072.
Ford a reușit, de asemenea, să depășească și alte supercaruri impresionante, cum ar fi Lamborghini Huracan Performante, Mercedes-AMG GT Black Series și Porsche 918 Spyder.
Trebuie să recunoaștem, acest lucru nu înseamnă prea mult, deoarece este un prototip unic, cu trei motoare electrice și 1.400 CP. De asemenea, a rulat cu anvelope slick în timpul cursei de la Nürburgring. Deci, nu, nimeni nu va putea vreodată să piloteze ceva apropiat de această mașină, fie pe șosea, fie pe pistă, deoarece este un exemplar unic creat de Ford doar pentru distracție – și pentru a atrage atenția presei.