Garagisti & Co GP1 este un hypercar de 800 de cai putere, cu tracțiune spate și transmisie manuală. Se vor construi doar 25 de unități.
Oriunde te uiți, apare un nou supercar electric cu cifre de cai putere uluitoare, care atinge 100 km/h în liniște deplină. Dar, în ciuda spectacolului, clienții pur și simplu nu se îndrăgostesc de aceste mașini cu baterii. Pentru că, deși o mașină sedan electrică ar putea avea sens, un vehicul de performanță de top are nevoie de sunet—un sunet real, mecanic.
De aceea, GP1 de la nou-venitul britanic Garagisti & Co va încânta probabil pasionații de pretutindeni—chiar dacă deocamdată există doar ca o randare.
GP1 este un supercar construit în jurul unui motor V-12 aspirat natural, cu o cutie de viteze manuală și tracțiune spate. Cu alte cuvinte: visul unui purist. „O mașină construită pur și simplu pentru bucuria de a conduce fără filtre”, spune compania într-un comunicat. Și, sincer, suntem înclinați să-i credem.
Vom ajunge la design mai târziu, dar să ne concentrăm pe ceea ce contează cu adevărat: motorul. În centrul GP1 se află un motor V-12 complet nou, de 6,6 litri, aspirat natural, dezvoltat de Italtecnica, o firmă italiană de inginerie respectată în domeniul motorsportului. Cifrele sunt impresionante—800 de cai putere la 9.000 rpm, cu un cuplu de peste 516 lb-ft.
Fără electrificare, fără turbocompresoare—doar puritate mecanică brută.
Toată această putere este transmisă roților din spate printr-o cutie de viteze manuală Xtrac cu șase trepte, montată longitudinal, „care oferă o tactilitate și o implicare inegalabile”, afirmă Garagisti & Co. Greutatea mașinii este de doar 2.204 de livre (aproximativ 999 kg).
‘Tactilitate și implicare inegalabile’
Componentele mecanice provin de la companii de top precum Brembo, Öhlins și alți furnizori de încredere cu expertiză dovedită—nu doar în mașinile de serie, ci și în motorsportul de înaltă performanță.
Designul este o adevărată operă de artă—forme sculptate care, potrivit companiei, sunt „o celebrare a formei, îmbinând elemente din epoca de aur a designului cu linii ascuțite”. Liniile izbitoare au fost desenate de Angel Guerra, un fost designer pentru Bugatti și Rimac, inspirându-se din mașini emblematice precum Lancia Stratos Zero, Lamborghini Countach și alte capodopere de Marcello Gandini.
Linii ascuțite și funcționale conturează aerodinamica mașinii, care a fost rafinată cu meticulozitate—inclusiv ceea ce ar putea fi unul dintre cele mai mari difuzoare montate vreodată pe o mașină de șosea. Deasupra acestuia, patru țevi de eșapament proeminente ocupă centrul scenei, încadrate de stopuri distinctive cu LED-uri în formă de X.
Interiorul GP1 îmbrățișează minimalismul pur. Nu există ecrane supradimensionate, nici comenzi tactile—doar elementele esențiale. Un tunel central proeminent se află între cele două scaune, cu comutatoare fizice și un levier de viteze tradițional. „Totul este exact acolo unde trebuie să fie”, spune compania. Designul urmează principiul călăuzitor al lui Angel Guerra: „Doar tu, mașina și drumul din față”.
Garagisti & Co. GP1 se află acum în stadiile finale de proiectare și dezvoltare, iar livrările sunt așteptate în lunile următoare. Dar va trebui să te miști repede—producția este strict limitată la doar 25 de unități, fiecare având un preț de pornire de aproximativ 3,3 milioane de dolari (2,45 milioane de lire sterline), fără taxe, transport și personalizare.

Primii 12 cumpărători vor avea, de asemenea, acces la programul exclusiv Open Doors al Garagisti, care oferă o rară oportunitate de a se întâlni cu inginerii și designerii din spatele GP1 și de a fi martori la crearea mașinii de aproape.


