Hyundai ar putea pune accentul, în prezent, pe SUV-uri și crossovere, dar nu a abandonat mașinile tradiționale. Pe piețele externe, modelul i30 este dovada acestui lucru, fiind disponibil în variantele hatchback, fastback și break (wagon). Această generație a modelului compact a apărut în 2016, iar Hyundai pare hotărâtă să-i prelungească viața cu încă un facelift.
Ce este interesant este faptul că i30 a trecut deja prin două actualizări: una majoră în 2020 și un facelift mai discret în 2024. Acum, fotografii spioni au surprins ceea ce pare a fi un al treilea facelift în lucru, de data aceasta pentru varianta break, cunoscută sub numele de i30 Tourer. Prototipul camuflat a fost observat chiar în fața centrului european de cercetare și dezvoltare al Hyundai din Rüsselsheim, Germania.
Aspect familiar, dar sub camuflaj
Caroseria prototipului era puternic camuflată, dar este clar că se bazează pe Hyundai i30 Tourer cu pachetul opțional N Line. Farurile și stopurile full-LED par a fi preluate de la primul facelift, în timp ce jantele din aliaj de 18 inci sunt aceleași care au apărut la cel de-al doilea facelift. Barele de protecție par aproape identice cu cele ale modelului actual, deși este posibil ca mici modificări să se ascundă sub camuflaj.
Deși nu am avut o privire clară asupra interiorului, o ușă deschisă a dezvăluit că și planșa de bord este camuflată. Acest lucru sugerează că Hyundai ar putea instala un nou instrumentar de bord digital, aliniind astfel i30 la ofertele mai moderne ale mărcii.
Opțiunile de motorizare rămân limitate
Prototipul are o singură țeavă de eșapament, deși finisajele N Line au de obicei două. Gama de motorizări a familiei i30 în Europa este limitată la trei opțiuni. Motorul de bază pe benzină, aspirat natural, de 1.5 litri produce 95 CP, varianta turbo mild-hybrid de 1.0 litru dezvoltă 99 CP, în timp ce motorul mild-hybrid turbo de 1.5 litri generează 138 CP.
Există șanse ca noul facelift să aducă actualizări minore, inclusiv motoare revizuite pentru a îndeplini reglementările mai stricte privind emisiile. Până la urmă, acesta a fost motivul pentru întreruperea producției modelului i30 N în Europa în 2024, punând capăt carierei motorului turbo de 2.0 litri și 276 CP în regiune.
Dacă Hyundai respectă calendarul, i30-ul actualizat ar putea debuta în 2026, marcând zece ani de la introducerea acestei generații. Acest lucru l-ar menține probabil în showroom-uri pentru încă doi sau trei ani înainte ca firma să-i decidă viitorul. Cu puțin noroc, va exista o nouă generație care să concureze cu viitorul Volkswagen Golf.