Renault preia fabrica Nissan din India

Da mai departe!

Renault Group marchează o nouă etapă-cheie în dezvoltarea sa internațională, prin achiziționarea participației de 51% din uzina de la Chennai (RNAIPL), deținută anterior de Nissan.

Renault Group își accelerează dezvoltarea în India, una dintre cele mai dinamice piețe auto din lume. În cadrul strategiei sale de a transforma India într-un hub internațional cheie, Grupul a făcut un pas major prin achiziționarea participației de 51% deținute de Nissan în cadrul uzinei comune de la Chennai (Renault Nissan Automotive India Private Ltd – „RNAIPL”), devenind astfel unicul proprietar. RNAIPL va fi astfel consolidată integral în situațiile financiare ale Renault Group. Această consolidare face parte dintr-o dinamică mai amplă, marcată de inaugurarea, în aprilie, a celui mai mare centru de design Renault Group din afara Franței, precum și de lansarea noului Renault Triber – primul model dintr-o ofensivă de produs ambițioasă, care va include patru noutăți. Compania își propune să își consolideze vânzările pe piața indiană și să dezvolte exporturile din acest hub industrial major. Pentru a susține această transformare, Stéphane Deblaise va prelua conducerea Renault Group India începând cu 1 septembrie 2025.

India în prim-plan: Renault Group își accelerează expansiunea internațională

Renault Group deține acum în totalitate uzina din Chennai, recunoscută pentru excelența operațională. Această evoluție strategică întărește ambiția Grupului de a transforma India într-un pilon al creșterii sale internaționale.

Grupul se bazează, de asemenea, pe un centru de inginerie de top, situat în India și deținut în parteneriat cu Nissan, care contribuie activ la dezvoltarea și adaptarea vehiculelor pentru a răspunde cerințelor piețelor locale și internaționale.

În cadrul planului strategic „International Game Plan 2027”, marca Renault își accelerează dezvoltarea pe această piață în plină expansiune, unde peste 50% din populație are sub 28 de ani. India, care este deja a treia cea mai mare piață auto din lume, se impune ca un teritoriu-cheie – motor de inovație, centru de atracție pentru noile generații și actor major în transformarea industriei auto.

Această ambiție se concretizează printr-o ofensivă de produs de amploare, cu lansarea a patru modele noi, începând cu noul Triber.

Cooperarea cu Nissan va continua în acest nou context. În special, RNAIPL va continua să producă modele Nissan, conform planificării.

„India este o piață-cheie pentru Renault Group”

„În ultimii 14 ani am reușit să consolidăm prezența mărcii Renault în India, datorită echipelor și partenerilor noștri, ajungând la peste 100.000 de vehicule vândute anual. India joacă, de asemenea, un rol esențial în amprenta noastră globală în domeniul cercetării și dezvoltării. Odată cu preluarea integrală a uzinei noastre din Chennai, deținem acum toate mijloacele necesare pentru a da un nou impuls prezenței noastre în India. Stéphane Deblaise, cu vasta sa experiență internațională și cunoașterea întregului lanț valoric, este ideal poziționat pentru a concepe și implementa strategia noastră în regiune”.

François Provost, CEO Renault Group.

Stéphane Deblaise este numit Director General Renault Group în India

Pentru a defini și implementa strategia Renault Group în India, cu responsabilitate directă asupra tuturor entităților locale, Grupul își consolidează echipa locală prin numirea lui Stéphane Deblaise în funcția de Director General Renault Group India, începând cu 1 septembrie 2025.

Related posts