Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China a identificat BYD și Chery printre producătorii auto care au solicitat subvenții pentru vehicule electrice fără a se califica, suma totală ajungând la peste 864 de milioane de yuani (peste 100 de milioane de euro). Auditul a evaluat peste 75.000 de vehicule de la zeci de producători. Subvențiile solicitate în mod greșit ar putea fi nevoie să fie returnate.
Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China (MIIT) a examinat îndeaproape programul de subvenții pentru vehicule electrice din țară, derulat între 2016 și 2020. Bloomberg scrie că rezultatele preliminare publicate la sfârșitul lunii trecute arată că Chery a solicitat aproximativ 240 de milioane de yuani (aproape 29 de milioane de euro) în finanțare pentru aproximativ 8.760 de vehicule electrice și hibride care nu se calificau. În plus, subvențiile pentru aproximativ 4.900 de vehicule vândute de BYD au fost eliminate din registru, în valoare de 143 de milioane de yuani (aproximativ 17 milioane de euro).
Alți producători auto care au solicitat subvenții pentru care nu erau eligibili includ BAIC Motors, SAIC și China FAW Group. Mai mult, situația nu privește doar producătorii de automobile: și producătorii de autobuze au intrat pe lista MIIT. Inutil să spunem, lista se lungește și după 2016, deoarece au existat mai mulți producători în China care s-au axat pe vehicule electrice cu baterie și hibride plug-in.