Vânzarea de vehicule electrice accesibile, construite în China și dezvoltate în colaborare cu partenerul său local pe alte piețe, ar putea ajuta Nissan în aceste vremuri dificile.
În ciuda provocărilor financiare continue, Nissan a demonstrat că poate livra un vehicul electric competitiv. N7, un sedan electric de dimensiuni medii dezvoltat pentru piața chineză, este un exemplu puternic în acest sens. Este accesibil, arată bine și s-a vândut bine – suficient de bine încât Nissan intenționează acum să-l exporte pe piețe din afara Chinei. Din păcate, Statele Unite nu se numără printre acestea.
La sfârșitul lunii iunie, partenerul local de joint-venture al companiei, Dongfeng Motor Group, și Nissan China Investment Co au convenit să înființeze o nouă companie axată pe exporturile de automobile. Entitatea are un capital social înregistrat de 1 miliard de yuani, din care 60% provine de la Nissan și restul de la Dongfeng.
Deși Nissan nu a confirmat încă piețele de export, un raport al publicației chineze Xhby afirmă că Nissan intenționează să expedieze N7, construit în China, împreună cu alte modele electrice, în diverse regiuni, inclusiv în Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu, începând cu anul viitor. Având în vedere cererea globală în creștere pentru vehiculele electrice chinezești, Nissan ar putea, de asemenea, să lanseze N7 în Europa sau Australia, unde interesul rămâne puternic.
Deși nu au fost numite oficial alte modele, se zvonește că un alt candidat pentru export ar putea fi Nissan Z9 electrificat sau fratele său, camioneta de dimensiuni medii Frontier Pro, care sunt oferite cu un sistem de propulsie hibrid plug-in.
Provocări și Soluții pentru Export
Cu toate acestea, nu va fi la fel de simplu precum preluarea actualului N7 și expedierea sa peste mări. Nissan va trebui să modifice o parte din software-ul mașinii, deoarece acesta se bazează pe inteligența artificială chineză, care este restricționată în mai multe țări. Pentru a rezolva această problemă, compania va dezvolta un nou pachet software pentru piețele internaționale, investind în dezvoltatorul local IAT Automobile Technology pentru a realiza acest lucru.
Nissan N7 este bazat pe Dongfeng eπ 007, iar prin utilizarea acestei mașini ca fundație, Nissan a economisit milioane pe care le-ar fi cheltuit altfel pentru dezvoltarea unui vehicul de la zero. Deși nu este un produs Nissan complet original, cumpărătorilor internaționali probabil că nu le va păsa – și majoritatea probabil nici nu vor ști.
Mazda a adoptat o abordare similară cu EZ-6, cunoscut și sub numele de 6e în Europa, care își împarte platforma cu Changan Nevo A07 și Deepal L07.