China folosește metoda vânzarea de mașini noi, ca mașini uzate pentru a stimula piața auto

Da mai departe!

Industria auto din China a umflat vânzările de mașini timp de ani de zile prin intermediul unei piețe gri înfloritoare, susținute de guvern, care înregistrează mașini noi direct de pe linia de asamblare și apoi le expediază în străinătate ca vehicule „uzate”, scrie Reuters.

Aceste așa-numite mașini „cu kilometraj zero” nu au fost niciodată conduse, dar sunt exportate ca mașini uzate către piețe precum Rusia, Asia Centrală și Orientul Mijlociu, permițând producătorilor auto chinezi să demonstreze creștere și să se debaraseze de mașini pe care ar fi dificil să le vândă pe plan intern, potrivit unei analize Reuters a documentelor guvernamentale și a interviurilor cu cinci dealeri auto și comercianți de mașini.

„Acesta este rezultatul unui război al prețurilor de aproape patru ani, care a făcut companiile disperate să obțină orice vânzări posibile”, a declarat Tu Le, fondatorul firmei de consultanță Sino Auto Insights, cu sediul în Michigan.

Practica a atras atenția națională doar după ce șeful producătorului auto chinez Great Wall Motor (601633.SS) a criticat vânzarea de mașini uzate cu kilometraj zero în China în luna mai.

Pe 10 iunie, ziarul Cotidianul Poporului a condamnat vânzarea de mașini second-hand cu kilometraj zero pe plan intern. Ziarul, care semnalează adesea pozițiile liderilor de top ai Partidului Comunist din China, a dat vina pe aceste mașini second-hand contrafăcute pentru scăderea prețurilor pe fondul unui război al prețurilor interne aprig și a cerut „măsuri de reglementare dure” pentru a restabili ordinea.

Related posts