Xpeng a dezvăluit oficial SUV-ul electric (vehicul utilitar sport) G7 și a început să utilizeze propriile cipuri de conducere autonomă în vehiculele produse în masă. Producătorul chinez de vehicule electrice (EV) a lansat G7 la un eveniment astăzi și a început pre-vânzările, cu un preț de 235.800 RMB (32.780 USD).
Acest preț se încadrează între SUV-ul G6 și SUV-ul emblematic Xpeng, G9. G6 are în prezent o gamă de prețuri de pornire de la 176.800 RMB la 198.800 RMB, în timp ce G9 variază de la 248.800 RMB la 278.800 RMB.
G7 este un SUV de dimensiuni medii, cu dimensiuni de 4.892 mm lungime, 1.925 mm lățime și 1.655 mm înălțime, cu un ampatament de 2.890 mm.
Modelul oferă variantele Max și Ultra, ambele construite pe o arhitectură de înaltă tensiune de 800 de volți. Acestea vin standard cu un pachet de baterii care suportă încărcare rapidă 5C, ambele oferind o autonomie CLTC de 702 kilometri.
Inovație Tehnologică: Cipurile Turing AI și VLM
Unul dintre punctele forte ale G7 este că este primul model care încorporează cipul Turing AI dezvoltat intern de Xpeng, un singur cip oferind o putere de calcul echivalentă cu cea a trei cipuri mainstream de conducere autonomă.
Varianta Ultra este echipată cu trei cipuri Turing AI dezvoltate de Xpeng, oferind o putere de calcul efectivă de peste 2.200 TOPS, făcând din G7 primul vehicul AI din lume care atinge puterea de calcul L3, conform Xpeng. Cele trei cipuri Turing AI pot alimenta atât modelele mari de conducere inteligentă, cât și modelele mari de cabină, cu o putere de calcul AI de 26 de ori mai mare decât cea a altor modele emblematice din industrie, ceea ce înseamnă că utilizatorii vor experimenta o conducere inteligentă de o fluiditate fără precedent și răspunsuri instantanee ale cabinei, conform companiei.
Cu ajutorul cipului Turing AI, G7 devine, de asemenea, primul model care încorporează modelul vizual mare VLM (Vision-Language Models) al Xpeng.
VLM poate fi considerat creierul AI care ajută vehiculul să înțeleagă lumea, ghidând evoluția capacităților sale de asistență la conducere și de cabină inteligentă, conform Xpeng.
De remarcat, varianta Max a G7 vine standard cu două cipuri de conducere autonomă Nvidia Orin-X, similar cu alte modele Xpeng.
Un alt punct culminant al G7 este că este, de asemenea, primul model care încorporează sistemul HUD (head-up display) dezvoltat în colaborare de Xpeng și Huawei.

Impactul Asupra Vânzărilor și Planurile de Viitor
G7 este unul dintre cele mai recente modele extrem de competitive de pe piața EV din China și se așteaptă să ajute Xpeng să obțină vânzări mai mari.
Președintele și CEO-ul Xpeng, He Xiaopeng, a declarat în februarie că este încrezător că firma își va dubla vânzările în 2025.
Producătorul de vehicule electrice a livrat 190.068 de vehicule în 2024, iar dublarea vânzărilor ar însemna un obiectiv de aproximativ 380.000 de livrări în acest an.
Atingerea acestui obiectiv de livrări pare fezabilă pentru Xpeng, deoarece a livrat 33.525 de vehicule în luna mai, marcând șapte luni consecutive de livrări care depășesc 30.000 de unități.
Din ianuarie până în mai, Xpeng a livrat 162.578 de vehicule, reprezentând o creștere de 293,08 la sută de la an la an.
G7 este primul model complet nou al Xpeng din acest an. Compania a lansat versiuni actualizate ale G6 și G9 în martie și MPV-ul actualizat X9 (vehicul multifuncțional) în aprilie.
În al treilea trimestru, Xpeng va lansa noul sedan electric P7, vizând segmentul de piață de 300.000 RMB.



