Honda va renunța la Type R din cauza legislației europene

Da mai departe!

Honda spune că legislația europeană îi obligă să renunțe la vânzarea Civic Type R în Europa. Ediția Ultimate marchează adio-ul hot hatch-ului, chiar dacă Honda nu-și dorește cu adevărat să oprească producția CTR.

Honda își ia adio de la Civic Type R în Europa cu o ediție specială numită sugestiv Ultimate Edition. Vânzările acestui hot hatch japonez se vor încheia anul viitor pe Bătrânul Continent. Înainte de a ieși din scenă, mașina compactă de performanță este disponibilă în orice culoare dorești, atâta timp cât este Championship White. Pentru a o condimenta, dungi roșii accentuează capota și lateralele, în timp ce plafonul este exclusiv negru.

Pentru a îndulci oferta, Honda include un eleron spate din fibră de carbon pe Ultimate Edition. Mai multă fibră de carbon apare la interior, cu ornamente pe pragurile ușilor și o consolă centrală îmbunătățită, în timp ce covorașele roșii atrăgătoare prezintă o emblemă metalică Type R. Pentru a sublinia că nu este un Civic obișnuit, proiectoare încorporate în ușile din față afișează un logo Type R roșu și alb. Ca o ultimă surpriză pentru cumpărătorii europeni, ediția de adio vine cu o cutie cadou ce conține un inel pentru chei din carbon, o emblemă numerotată și chiar o husă de mașină.

Mecanic, nimic nu se schimbă. Civic Type R Ultimate Edition își păstrează motorul turbo de 2.0 litri, care produce 324 de cai putere și 420 de Newton-metri (310 pound-feet) de cuplu. Puterea este transmisă roților din față printr-o cutie de viteze manuală cu șase trepte, permițând un sprint de la 0 la 100 km/h (62 mph) în 5.4 secunde.

Honda afirmă că este practic forțată să retragă CTR-ul. Hannah Swift, șefa strategiei și produsului european, menționează că „Industria se schimbă, iar gama noastră de modele trebuie să evolueze odată cu ea, în conformitate cu legislația europeană”. Cu alte cuvinte, reglementările mai stricte privind emisiile au mai făcut o victimă.

Detalii despre preț nu au fost divulgate, dar Civic Type R este deja notoriu de scump în mai multe piețe europene, din cauza taxelor ridicate pe vehiculele cu emisii mari. În Olanda, de exemplu, CTR-ul standard este deja o mașină de peste 100.000 de dolari, înainte de opțiuni.

Related posts