Porsche oprește investițiile în showroom-urile ultramoderne, din motive financiare

Da mai departe!

Constructorul de mașini sport Porsche a proiectat un showroom revoluționar, cu un design complet nou, care se numește „Destination”. Prețul unui astfel de spațiu este unul uriaș, pentru că depășește în anumite cazuri, 10 milioane de euro, și nu orice dealer își permite să-l construiască.

Lansat în 2019 la nivel global și în 2020 în Europa, noul concept de Centru Porsche a fost deja implementat de mai mulți dintre partenerii din rețeaua germană a Porsche, numai că procesul de extindere a fost oprit în acest moment, din motive care țin de situația financiară a companiei.

Niciun dealer al mărcii Porsche nu mai primește aprobare pentru a-și moderniza showroom-urile după cel mai nou concept al mărcii, potrivit unei informații publicate de Automobilwoche, care citează declarațiile unuia dintre dealerii mărcii. „Porsche a oprit introducerea conceptului Destination”, spune dealerul, care a fost ulterior confirmat de alți manageri din rețea.

Cauza care a condus la această decizie este una strict financiară, spun sursele, având în vedere că producătorul de mașini sport și-a estimat pentru acest an o scădere drastică a profiturilor, cu cel puțin 2 miliarde de euro.

Reprezentanții companiei au transmis că vor fi aduse modificări conceptului „în privința conținutului”, ceea ce poate genera întârzieri. Planul inițial prevedea implementarea noului design în toată rețeaua, până în 2029.

Primul showroom construit de un dealer Porsche în lume, după noul concept, a fost în California, în 2019, iar în Germania s-a ridicat în 2020, unde construcția a costat 19 de milioane de euro, după cum spun jurnaliștii germani, acesta fiind construit de un dealer din Dortmund. Acesta nu a fost însă cel mai scump, pentru că suma cea mai mare a fost înregistrată de centrul ridicat chiar de Porsche, la sediul central din Stuttgart, în 2022, cu un cost de 30 de milioane de euro. Alte trei clădiri emblematice, cu noul concept și design au costat între 19 și 20 de milioane de euro fiecare, dar mai sunt și dealeri care au plătit mai puțin, între 10 și 15 milioane de euro, pentru a beneficia de aspectul futurist al clădirii.

„Destination Porsche este un răspuns important la cerințele viitoare ale clienților și la transformarea vânzărilor auto”, spunea Detlev von Platen, fostul director pentru Vânzări și Marketing al Porsche AG, care între timp a fost schimbat din funcție. „Porsche reprezintă visele unei vieți și o comunitate puternică de prieteni și fani. Pentru ei, am conceput Centrele noastre Porsche ca un loc de întâlnire pentru a experimenta marca.”

După cum explicau cei de la Porsche la momentul debutului acestui proiect, „designul viitoarelor Centre Porsche va valorifica structura clădirilor actuale și le va completa cu elemente noi și dezvoltate în continuare. Stilul designului interior va rămâne atemporal, concentrându-se pe vehiculele expuse.

De asemenea, va fi păstrată forma de bază tipică a Centrelor Porsche de astăzi”. Structura proiectului include o fațadă din aluminiu care se deschide pe secțiuni, permițând o vedere în interiorul clădirii. Aceasta creează o impresie primitoare chiar și de la distanță, amplificată și mai mult de fațada de sticlă în relief de la parter. „Panourile de aluminiu de deasupra intrării principale și benzile LED roșii subliniază natura dinamică a conceptului”.

Din lounge-ul amenajat în cel mai sofisticat mod clienții pot urmări prin geamurile uriașe ce se întâmplă cu mașina lor, aflată în service, pe elevator, sau pot urmări în realitate virtuală viitorul automobil pe care doresc să-l comande.

Cei mai norocoși membrii ai rețelei de dealeri Porsche care au apucat să-și modernizeze showroom-urile au beneficiat de versiuni mai reduse ale proiectului, care au costat între 3 milioane și 9 milioane de euro fiecare. În total, după cum reiese din datele Automobilwoche, sunt 15 centre de clienți construite, cu o sumă totală de aproape 200 de milioane de euro.

Strategia Porsche, la momentul proiectării noului aspect al spațiilor destinate clienților a fost una indiscutabil legată de experiența pe care o trăiesc clienții, una specială care să-i diferențieze de celelalte mărci din piață. Acum, având în vedere că investiția unui dealer se face și cu contribuția companiei producătoare, restructurarea cheltuielilor a afectat și acest proiect. „Oricine investește 15 milioane de euro în renovare astăzi va avea dificultăți în a-și recupera costurile”, spune unul dintre dealeri.

Recent, publicația germană a relatat că unii dintre dealeri au început să acorde discounturi pentru mașinile aflate pe stoc, din cauza scăderii interesului clienților pentru mașinile Porsche.

Datele oficiale publicate de companie arată că, în primul trimestru al acestui an, vânzările Porsche au scăzut la nivel global cu 8%, având un total de 71.470 unități livrate. În țara de origine, Germania, -Porsche a scăzut cu -31,4%, la 11.115 vehicule, cu peste 5000 de unități mai puțin decât în urmă cu un an.

În Europa fără Germania, vânzările Porsche s-au ridicat la 18.000 de autoturisme, scăderea fiind de 10 procente, iar în China, Porsche a vândut în primul trimestru numai 9.471 de vehicule, o scădere de 42%, reprezentând o scădere de 7.000 de vehicule. Singura piață cu creștere a fost America de Nord, cu 37%, la un volum de 20.698 de vehicule.

Related posts