Nimic nu întrece ambiția Stellantis de a produce aberații pe roți sub marca Fiat

Da mai departe!

Cea mai recentă astfel de oroare se numește Fiat Tris, este un fel de Piaggio electric și subnutrit care are 12 CP și promite să cară mai mult decât poți căra tu singur în rucsacul tău. Din fericire, vine doar în Orientul Mijlociu și Africa.

Fiat TRIS, primul model cu trei roți complet electric al producătorului auto italian, este conceput special pentru livrările pe „ultimul kilometru”. A fost proiectat la Centro Stile din Torino ca un „vehicul comercial ultra-ușor și accesibil”. Inițial, va fi vândut în Africa și Orientul Mijlociu, însă disponibilitatea sa s-ar putea extinde ulterior și în Europa.

Cu o lungime de doar 3,17 metri, Fiat TRIS este compact, dar versatil. Este disponibil în trei configurații: șasiu-cabină, platformă plată și pick-up, toate bazate pe același șasiu și design frontal, care include lumini LED în formă de săgeată și o schemă de culori bicolore atrăgătoare.

Interiorul utilitar este axat pe practicitate, fiind proiectat ergonomic. Acesta include un panou de instrumente digital de 5,7 inchi, un port USB-C, un torpedo, plase de depozitare și un scaun conceput pentru confort în timpul „orelor lungi de lucru”. Absența ușilor facilitează intrarea și ieșirea rapidă a șoferului în timpul opririlor frecvente. Pentru siguranță și conformitate, este echipat cu o centură de siguranță în trei puncte, LED-uri frontale, un avertizor sonor pentru marșarier și un rezervor pentru lichidul de parbriz, asigurându-se că acest vehicul comercial ușor respectă standardele europene de omologare.
Vehiculul este propulsat de un motor electric de 48 de volți, care generează 12 CP (9 kW) și un cuplu de 45 Nm. Energia este stocată într-o baterie de 6,9 kWh, preluată de la Fiat Topolino, oferind o autonomie WMTC de 90 km. Vestea bună este că o încărcare completă se realizează în 4 ore și 40 de minute de la o priză casnică standard de 220V.

Vehiculele cu trei roți nu sunt renumite pentru stabilitatea lor. Însă Fiat insistă că roțile de 12 inchi ale modelului TRIS, ecartamentul spate lat și ampatamentul extins vor asigura o stabilitate bună. În ciuda designului său ușor, șasiul și structura tubulară a vehiculului electric se spune că se potrivesc cu „robustețea structurală întâlnită la autoturisme”, fiind în același timp protejate împotriva coroziunii printr-un strat de zinc de calitate auto.

Related posts