General Motors depășește Tesla la vânzările de vehicule electrice în China

Da mai departe!

În plus, Tesla reia transportul de piese chinezești pentru Cybercab, iar BMW plănuiește să aibă câte un vehicul electric în fiecare segment până în 2030. Dacă planul Tesla a fost întotdeauna să dea startul revoluției vehiculelor electrice și apoi să predea ștafeta altora pentru a o duce mai departe, atunci acel plan merge fenomenal de bine.

În timp ce Tesla experimentează cu următorii săi potențiali disruptori — robotaxiurile și roboții umanoizi — afacerea sa principală cu vehicule pentru pasageri a primit o lovitură grea. Marca, odată dominantă, a fost chiar depășită de un rival improbabil, General Motors, care acum vinde mai multe vehicule electrice în China și are, de asemenea, o cotă de piață mai mare. Cine ar fi crezut asta?

Tesla a perturbat industria auto globală cu revoluția sa în domeniul vehiculelor electrice, dar, din ce în ce mai mult, pare dezinteresată să conducă această schimbare prin fazele sale cele mai critice. Dar producătorii auto din China, chiar și cei cu rădăcini solide în Detroit, au învățat din strategia Tesla. Și acum, o pun în aplicare. Conform datelor Asociației Producătorilor de Autoturisme din China, citate de Cnevpost, Tesla a coborât de pe locul al treilea până pe locul al optulea în cota de piață a vehiculelor electrice din China în aprilie. BYD a continuat să conducă cu o cotă de piață de 29,7% în vânzările de vehicule electrice din aprilie, urmată de Grupul Geely (13,1%), Changan (6,7%) și joint venture-ul SAIC-GM-Wuling (5,7%). Cota de piață a Tesla în China a scăzut la 3,2% în aprilie, de la 4,6% anul trecut și mult sub 7,5% în martie. Cu toate acestea, merită menționat faptul că categoria vehiculelor cu energie nouă (NEV) include vehicule electrice, hibride plug-in și vehicule cu pile de combustie, deci nu este un segment pur electric. BYD și Geely vând vehicule electrice și hibride plug-in, în timp ce Tesla vinde doar vehicule pur electrice. Dar vânzările Tesla în SUA și în mare parte din Europa au scăzut, de asemenea, brusc în primul trimestru, directorii dând vina parțial pe scăderea vânzărilor pe creșterea producției Modelului Y actualizat. Dar crossoverul electric s-ar putea să nu salveze Tesla. Producătorul auto are deja oferte de finanțare ieftine disponibile în SUA — un semn al cererii slabe. Între timp, rivalii săi devin din ce în ce mai puternici cu modele mai noi, care nu sunt doar îmbunătățiri ale mașinilor existente. Asta include General Motors, care își revine în China cu ajutorul partenerilor săi din joint venture. Joint venture-ul SAIC-GM-Wuling a vândut peste 100.000 de vehicule electrice în țară anul trecut. Nu numai că a depășit Tesla în vânzările de vehicule cu energie nouă în aprilie, dar și în cota de piață din ianuarie până în aprilie, GM reprezentând 6,3% din piața de vehicule cu energie nouă din China, iar Tesla situându-se la 4,9%. Mai multe modele stimulează creșterea GM în China. Buick este atât de mare în țară încât are propria sa sub-marcă numită Electra, oferind modele precum E5 și Velite 6. Planifică să lanseze mai multe vehicule electrice noi acolo în acest an și chiar să introducă baterii litiu-fier-fosfat (LFP) mai ieftine. Modele precum monovolumul Buick GL8, Cadillac Lyriq și Wuling Hong Guang MiniEV stimulează, de asemenea, vânzările.

Related posts