Mașinile electrice scad în popularitate, este momentul perfect ca Ford să lanseze primele electrice Made in România

Da mai departe!

Primele vehicule electrice produse în România pleacă spre clienții Ford din întreaga Europă, anunță Ford Otosan, unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din Europa. Producția de serie a modelelor complet electrice Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier a început la fabrica  Ford Otosan din Craiova. Producția începe pe un fond nesigur al viitorului mașinilor electrice. Vânzările scad, iar producătorii se reapucă de mașini pe combustie.

Reprezentanții grupului spun că fabrica Ford Otosan din România este una dintre cele mai complexe și inovative unități din cadrul ecosistemului de producție Ford. În prezent, uzina din Craiova este singura din Europa care produce atât autoturisme, cât și vehicule comerciale pe aceleași linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă și electrice.

Inaugurată în octombrie anul trecut, linia de asamblare face parte din strategia de investiții anunțată în 2022, când Ford Otosan a achiziționat oficial uzina din Craiova.

Conform raportului dedicat investitorilor, publicat de Ford Otosan, uzina de la Craiova poate produce acum până la 300.000 de vehicule pe an, peste cea de 272.000 anunță inițial.

Achiziționată în 2022 de la partenerul Ford, uzina românească de automobile a asamblat anul trecut 250.670 de mașini, în creștere cu 9,17% față de 2023, un record pentru această unitate de producție.

Pe lângă asamblarea modelelor Ford Puma și Ford Courier, al doilea în versiuni pentru marfă și persoane – uzina de la Craiova poate produce anual și 350.000 de motoare.

Începând din 2022 Ford Otosan a realizat o investiție totală de 500 de milioane de euro pentru a susține diversificarea producției de vehicule la fabrica din Craiova. Această investiție a contribuit și la transformarea tehnologică a fabricii de la Craiova, poziționând-o drept una dintre cele mai avansate și flexibile unități de producție auto din Europa.

Compania turcă Ford Otosan, este deținută în coproprietate de Ford Motor Company (41%) și Koç Holding (41%), restul de 18% fiind acțiuni plasate pe bursa de la Istanbul. Dacă despre Ford Motor Co. sunt cunoscute multe detalii, grupul turc Koç este încă puțin cunoscut în România, deși are investiții majore în țară și este singura entitate turcă prezentă în Fortune Global 500.

Astăzi, la Craiova, are loc debutul oficial al livrărilor de mașini electrice către clienții Ford din întreaga Europa. Producția de serie a modelelor Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier a început la finalul anului trecut la fabrica din Craiova.

Related posts