Următorul VW Golf EV va folosi arhitectura electrică a Rivian

Da mai departe!

Noua arhitectură Rivian va reduce considerabil numărul unităților de control necesare pentru viitoarele modele VW. Următoarea generație VW Golf electric va fi lansată peste 4-5 ani.

Suntem la doar câțiva ani distanță de următoarea generație VW Golf și s-a confirmat că va folosi arhitectura software avansată pe care VW o dezvoltă în colaborare cu Rivian. Noul Golf este așteptat să fie lansat în 2029 și, ca întotdeauna, va fi un model foarte important pentru marcă, oferit exclusiv ca un vehicul electric și vândut alături de actualul Mk8 Golf. Grupul VW a alocat 5,8 miliarde de dolari parteneriatului său cu Rivian, dezvoltând împreună o nouă arhitectură electrică care va fi utilizată de viitoarele modele ale ambilor producători auto. Noua arhitectură va consolida complexitatea sistemelor VW actuale și va reduce dramatic numărul unităților de control necesare. De asemenea, utilizează o arhitectură zonală, oferind VW o flexibilitate sporită.

Primul model VW care va utiliza noua arhitectură va fi ID.1 electric, iar Mk9 Golf va urma, potențial numit ID. Golf. Potrivit șefului tehnic VW, Kai Grünitz, începerea cu ID.1 „reduce riscul pentru Golf”, deoarece vehiculul electric de bază al mărcii va avea mai puține funcționalități decât Golf, permițând VW să elimine orice probleme. Actualizările over-the-air vor servi ca o caracteristică importantă a arhitecturii. „Beneficiul arhitecturii zonale este că pot pune una, două sau trei zone într-un vehicul”, a declarat Grünitz pentru Autocar. „Vehiculele din segmentele de preț mai mici vor avea nevoie doar de o zonă, în timp ce un vehicul premium ar putea avea nevoie de trei sau patru, în funcție de funcții. Pot folosi o familie dedicată de sisteme pe cip [SoC] pentru fiecare model. Așa că, pentru ID.1, pot folosi un SoC cu un punct de preț și complexitate mai scăzute, dar dacă iau aceeași arhitectură pentru Golf, pot folosi un SoC diferit, care costă mai mulți bani, dar oferă funcții suplimentare. Dar este totuși același software.” La baza următoarei generații VW Golf va sta platforma SSP flexibilă a grupului, cu o arhitectură de 800 de volți. De asemenea, va folosi un nou design de baterie cell-to-pack. VW va construi noul Golf la fabrica sa din Wolfsburg, Germania, în timp ce va muta producția actualului Mk8 Golf din țara sa de origine într-o fabrică din Puebla, Mexic.

Related posts