Volkswagen discută cu dezvoltatorul de sisteme digitale Ecarx din China

Da mai departe!

Volkswagen este în discuții cu dezvoltatorul de sisteme digitale de cockpit Ecarx pentru a introduce tehnologiile companiei chineze în mașinile pe care le vinde pe piețele dezvoltate, precum Europa și Statele Unite, a declarat miercuri CEO-ul Ecarx, scrie Reuters.

Volkswagen are deja un parteneriat cu firma susținută de Geely pentru a produce mașini inteligente în Brazilia și India, cu sistemul digital de cockpit Antora 1000 al Ecarx, care include cipul și software-ul său proprietar și oferă servicii precum recunoașterea vocii și hărți de navigație.

Cele două companii caută acum să extindă parteneriatul pentru a include mașinile VW, precum marca Skoda vândută în Europa și, de asemenea, explorează posibilitatea de a lansa vehicule care sunt echipate cu tehnologii Ecarx în SUA, a declarat pentru Reuters CEO-ul Ecarx, Shen Ziyu.

Planul subliniază eforturile tot mai mari ale producătorilor auto occidentali de a valorifica priceperea chineză în tehnologiile inteligente de conducere pentru a-și păstra cota de piață globală, după ce vânzările au scăzut brusc în China în ultimii ani.

Aproape toate mărcile auto vechi trebuie acum să se confrunte cu producătorii chinezi de vehicule electrice, care au transformat industria auto cu mașini elegante, bogate în software.

Producătorul german de mașini de lux Mercedes-Benz are planuri pentru a dezvolta mașini inteligente pentru piețele globale, echipate cu senzori lidar ai companiei chineze Hesai, a raportat marți Reuters, prima dată când un producător auto străin a încercat să folosească o astfel de tehnologie de fabricație chineză pentru modelele vândute în afara Chinei.

A durat mai mult de un an pentru ca Volkswagen să decidă furnizorul de tehnologie inteligentă printre alți 13 candidați care includ mărci sud-coreene, precum LG și Samsung, precum și rivalul chinez Desay SV.

„Cercetarea și dezvoltarea pentru toate tehnologiile electronice de larg consum, inclusiv semiconductori, sunt încă înrădăcinate în Asia”, a spus Shen Ziyu. „Acesta este principalul motiv pentru care progresul dezvoltării capabilităților software în Europa nu este fără probleme”.

Volkswagen a avut până acum un succes limitat cu unitatea sa de software internă Cariad, unde intenționează să concedieze aproape 30% din personal până la sfârșitul anului, a informat marți cotidianul de afaceri Handelsblatt, citând surse din companie.

Ecarx generează 70% din veniturile sale din Geely și mărcile sale afiliate și își propune să reducă dependența de grupul chinez la sub 50% până în 2028, a spus Shen.

Jumătate din veniturile sale ar urma să provină din străinătate până în 2030, deoarece Ecarx își construiește echipele de cercetare și dezvoltare în străinătate, o mișcare pe care Shen se așteaptă să ajute la abordarea preocupărilor legate de riscurile geopolitice care implică utilizarea tehnologiilor chineze.

„Concurența brutală a costurilor din China poate crea un lanț de aprovizionare mai puternic pentru ca noi să ne globalizăm”, a spus Shen. „Ciclul produsului, care poate dura doar trei ani în China, poate fi extins la 10 sau chiar 15 ani în străinătate”.

Related posts