Dacia a vândut anul trecut 45.729 de vehicule în România

Da mai departe!

Cu 45.729 vehicule înmatriculate, Dacia rămâne liderul detașat al pieței auto din România. Marca, parte a grupului Renault, deține 30% din piața autoturismelor.

Raportul comercial al Dacia pentru 2024, în care se menționează vânzarea la nivel mondial a 676.340 de vehicule în 2024, în creștere cu 2,7% față de anul precedent, conține și referiri la România.

Astfel, conform documentului, cu 45.729 de unități înmatriculate în 2024, Dacia rămâne liderul detașat al pieței auto din România. Marca deține 30% din piața vehiculelor de persoane, iar patru dintre modelele sale figurează în Top 5 al celor mai vândute autoturisme din România.

În plus, fiecare model Dacia se menține lider în segmentul său de piață. Primele trei poziții în clasamentul general al vânzărilor pe modele sunt ocupate de Logan, Duster și Sandero, în timp ce Jogger se situează pe locul 5. Spring rămâne cel mai vândut vehicul electric din România, cu o cotă de 30,96% din piața electricelor.

Coroborate cu raportul comercial al grupului Renault, aceste date arată că Maroc și România sunt statele în care grupul francez are cea mai mare cotă de piață din lume. Mai exact, deși în clasamentul vânzărilor, țara de bază a grupului, Franța, domină cu 541.795 de vehicule Renault, Dacia și Alpine înmatriculate cota de piață acolo este de 25,8%, cota de piață din România, țară aflată doar pe locul 10 în clasamentul piețelor Renault în funcție de vânzări cu un total 61.217 vehicule, cota de piață este de 35,5%, mult peste cea din Franța. La fel, în Maroc, țară în care grupul a vândut 67.686 unități, cota de piață este chiar mai mare decât în România, 38,4%. Deloc întâmplător, în ambele state menționate se află uzinele de asamblare pentru marca Dacia.

La nivel european, marca Dacia a vândut anul trecut 309.392 unități Sandero, cu 14,5% mai multe față de 2023, acest model devenind cel mai vândut de pe continent în 2024, dar și primul vehicul al mărcii care depășește pragul anual de 300.000 de unități vândute.

SUV-ul Duster, comercializat anul trecut atât în forma generațieia doua cât și a treia a atras 215.024 de clienți, cu 7,3% mai mulți față de 2023. Conform producătorului, este „cel mai vândut SUV către persoane fizice din Europa începând din 2018 și al doilea cel mai vândut model către persoane fizice din Europa, indiferent de segment, după Sandero”. Dacia Duster a depășit 2,5 milioane de unități vândute de la lansarea primei generații, în 2010. Versiunile cu motorizare hibridă reprezintă 29% din vânzările noii generații, lansate în mai 2024.

Modelul Jogger, vândut în 96.440 de unități, (+2,4% față de 2023), ocupă locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele de segment C (excluzând SUV), către persoane fizice în Europa. 29% din totalul vânzărilor sunt reprezentate de versiunea cu motorizare hibridă.

În cazul Spring vânzările au scăzut semnificativ în 2024, în special ca urmare a reducerii sau chiar eliminării subvențiilor guvernamentale pentru electrice în anumite state. Sosirea noii versiuni în showroom-uri începând din septembrie a dus la creșterea comenzilor în ultimele trei luni ale anului. Astfel, în total, Spring a fost comercializat în 22.884 unități î 2024, cu 63% mai puține față de 2023.

Oficialii producătorului menționează că „atractivitatea gamei Dacia este demonstrată și prin abilitatea sa de a câștiga noi clienți și de a-i fideliza pe cei existenți. În cursul anului trecut, la momentul achiziției unui model Dacia, 62,3% din clienții din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie nu deținuseră anterior un vehicul produs de grupul Renault. Totodată, la momentul reînnoirii modelului Dacia deținut, opt din zece clienți aleg un vehicul din cadrul Renault Group (procentul de fidelizare fiind de 81,1%). Ca o dovadă a dinamismului gamei Dacia, versiunile cele mai echipate sunt preferatele clienților în cazul modelelor lansate în 2024 (80% pentru Duster și 67% pentru Spring)”.

Vânzările Dacia au crescut într-un ritm superior celui al pieței europene (+1,6% în 2024 față de 2023). În 2024, Dacia a înregistrat în Europa o cotă record de 3,9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare (VP+VU), în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de 2023. Astfel, Dacia câștigă un loc în clasament față de 2023 și intră în premieră în Top 10 european.

Marca românească, parte a grupului Renault, deține o cotă record de 4,5% pe piața autoturismelor (VP), în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de 2023. Dacia câștigă un loc față de 2023 și se află în prezent pe locul 9 în topul celor mai vândute mărci din Europa.

Marca a reușit să atingă cote record pe piața autoturismelor în mai multe țări europene: 2,5% în Germania (+0,1 puncte procentuale față de 2023), 4,2% în Austria (+0,2 puncte procentuale față de 2023), 5,2% în Belgia-Luxemburg (+1 punct procentual față de 2023), 6,2% în Italia (+0,8 puncte procentuale față de 2023), și 7,7% în Portugalia (+0,3 puncte procentuale față de 2023).

Totodată, într-o serie de țări, vânzările Dacia au crescut cu peste 10%: +13,2% în Austria, +15,4% în Belgia-Luxemburg, +12,4% în Spania , +13,1% în Italia, +16,3% în Maroc, +11,9% în Polonia, +10,7% în Portugalia și +20,2% în Republica Cehă.

În 2025, Dacia se angajează într-o fază strategică ambițioasă, cu câteva provocări majore. Cu Bigster, marca abordează segmentul C-SUV cu o ofertă inedită, propunând toate echipamentele așteptate de clienții acestui segment la un preț competitiv. Comenzile au fost deschise în Europa pe 9 ianuarie, modelul urmând să fie disponibil în rețeaua comercială în primăvara anului 2025.

Dacia se va concentra, de asemenea, pe electrificarea gamei sale, oferind mai multe motoare hibride, rămânând totodată fidelă strategiei sale de a oferi vehicule simple și accesibile.

Prin angajamentul său față de Dakar și Campionatul Mondial de Rally Raid, marca va continua în 2025 să-și exprime atributele de robustețe și spiritul outdoor pe cel mai dificil teren de competiție.

Related posts