Negocieri de fuziune între Honda și Nissan, începute oficial – în 2026, vor forma al 3-lea producător auto din lume

Da mai departe!

Producătorii de automobile japonezi Nissan şi Honda au anunţat luni că au intrat în discuţii oficiale pentru a fuziona şi a crea al treilea mare producător de automobile din lume în funcţie de vânzări, transmite CNBC.

Într-o conferinţă de presă de luni, CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe, a declarat că companiile au nevoie de o scară mai mare pentru a concura în dezvoltarea de noi tehnologii în vehiculele electrice şi conducerea inteligentă.

O integrare în afaceri le-ar oferi companiilor ”un avantaj care nu va fi posibil în cadrul actualului cadru de colaborare”, a spus Mibe.

Acordul ar urma să partajeze informaţii şi resurse şi să ofere economii de scară şi sinergii, protejând în acelaşi timp ambele mărci, a spus el.

Un holding ar urma să fie format ca societate-mamă atât a Honda, cât şi a Nissan, listată la Bursa de Valori din Tokyo.

Honda, companie mai mare, va nominaliza majoritatea membrilor consiliului de administraţie ai entităţii integrate.

Grupul fuzionat are potenţialul de a genera venituri de 30 de trilioane de yeni (191,4 miliarde de dolari) şi un profit operaţional de peste 3 trilioane de yeni, a spus el.

Honda a raportat un profit operaţional de 1,382 trilioane de yeni pentru anul încheiat în martie 2024, faţă de 568,7 miliarde de yeni ai Nissan.

Companiile ar avea o valoare combinată de aproape 54 de miliarde de dolari, capitalizarea de piaţă a Honda contribuind cu cea mai mare cotă, de 43 de miliarde de dolari.

Discuţiile se vor încheia în iunie 2025.

Mibe a adăugat că, dacă va fi aprobată, integrarea ar fi un proiect pe termen mediu şi lung, care în prezent nu se aşteaptă să arate progrese vizibile până în 2030 şi după.

Partenerului strategic al Nissan, Mitsubishi, i s-a oferit şansa de a se alătura noului grup şi va lua o decizie până la sfârşitul lunii ianuarie 2025.

Companiile se confruntă cu o concurenţă globală intensă pe piaţa vehiculelor electrice din partea celor ca Tesla şi BYD din China. Costul ridicat al tranziţiei EV pentru companiile vechi era aşteptat de mult să conducă la consolidarea industriei.

Toyota este cel mai mare producător auto din lume după vânzări, urmat de Volkswagen. O fuziune Nissan-Honda ar face ca noul grup să depăşească grupul Hyundai din Coreea de Sud.

Analiştii spun că potenţiala legătură este rezultatul slabei performante financiare a companiei si al restructurarii parteneriatului de lungă durată cu Renault din Franţa.

În cele mai recente rezultate trimestriale, Nissan a declarat că va reduce 9.000 de locuri de muncă şi va reduce capacitatea globală de producţie cu o cincime.

Related posts