Porsche completează a doua generație Taycan cu 3 modele noi

Da mai departe!

Cu un design mai ascuțit, mai multă putere, mai multă autonomie și performanțe de încărcare și mai bune, Porsche a modernizat în mod substanțial Taycan la începutul anului 2024. Acum, trei versiuni noi completează familia de 16 versiuni: Noua ediție a Taycan GTS se bazează pe povestea de succes a modelelor Gran Turismo Sport la Porsche. Cu o putere maximă de până la 515 kW cu Launch Control, această versiune este din nou cea mai sportivă ofertă sub variantele Turbo. Noul Taycan GTS este disponibil și ca Sedan Sport și ca Sport Turismo. În plus, sedanul sport entry-level este disponibil pentru prima dată și cu tracțiune integrală.

Gama de modele Taycan nu a fost niciodată mai cuprinzătoare: cu trei variante de caroserie, tracțiune integrală și spate și diferite niveluri de putere ale motoarelor Porsche E-Performance de la 300 la 760 kW, există acum un total de 16 versiuni.

Berlina sport Taycan 4 (disponibilă de la 113.679,51 € ) și noua ediție a Taycan GTS, în două versiuni de caroserie tocmai au fost adăugate gamei. Prețurile acestora încep de la 155.918,56 € (Taycan GTS Sedan Sport) și, respectiv, 156.905,07 € (Taycan GTS Sport Turismo). Cele trei noi versiuni completează portofoliul Taycan și pot fi comandate acum, disponibilitatea la dealeri urmând să înceapă la începutul anului 2025. Noi culori exterioare sunt, de asemenea, disponibile pentru toate modelele Taycan. În categoria Legends, Slate Grey Neo și Pale Blue Metallic completează gama, în timp ce Purple Sky Metallic a fost adăugat la categoria Dreams.

„Cu această gamă Taycan extrem de variată, răspundem unei palete vaste de dorințe și nevoi de mobilitate ale clienților. Cele mai recente trei inovații ale noastre exemplifică această amploare excepțională”, spune Kevin Giek, vicepreședinte al liniei de modele. „Chiar de la prima generație, Taycan GTS era deja portdrapelul sportiv al liniei de modele, poziționat între Taycan 4S și Taycan Turbo. Iar noua ediție nu face excepție. la celălalt capăt al gamei, berlina sport Taycan 4 îmbină eficiența ridicată a modelului entry-level cu manevrabilitatea superioară a tracțiunii integrale.”

Cele trei noi modele au, desigur, toate îmbunătățirile în materie de design, tehnologie și echipamente cu care Porsche a actualizat Taycan la începutul anului. Mașina sport electrică își depășește predecesorul la aproape toate capitolele. Noile modele au mai multă putere, autonomie mai mare, accelerează mai rapid și se încarcă în mai puțin timp, cu o stabilitate mai mare. Toate versiunile Taycan dispun de o listă de echipamente standard și mai extinsă și vin cu cea mai recentă generație a Porsche Driver Experience.

Îmbunătățirea simultană a performanțelor și a eficienței se datorează mai multor factori: un grup motopropulsor avansat, cu un nou motor pe puntea spate, cu o putere cu până la 80 kW mai mare decât predecesorul său, pe toate modelele, un invertor de impulsuri modificat cu software optimizat, baterii mai puternice, management termic revizuit, o pompă de căldură de ultimă generație și o strategie modificată de recuperare și tracțiune integrală. La stațiile de încărcare DC de 800 de volți, de exemplu, poate fi încărcat la o putere de până la 320 kW. Capacitatea maximă de recuperare în timpul decelerării de la viteze mari a crescut la până la 400 kW.

Noua ediție a modelului Taycan GTS: o mașină sportivă polivalentă
Acronimul GTS provine de la Gran Turismo Sport. De la Porsche 904 Carrera GTS din 1963, aceste trei litere s-au bucurat de o reputație specială în rândul fanilor Porsche. Acum există și în gama de modele Taycan o variantă cu această combinație legendară de litere. Sau două, pentru a fi mai exacți: Noul Taycan GTS este disponibil ca berlină sport și ca Sport Turismo.

În calitate de berlină sport polivalentă, Taycan GTS impresionează cu o putere de supraalimentare de până la 515 kW, atunci când se utilizează Launch Control – cu 75 kW mai mult decât predecesorul său. Cu noua funcție push-to-pass din pachetul standard Sport Chrono, un impuls de până la 70 kW poate fi solicitat timp de 10 secunde prin apăsarea unui buton. La Taycan GTS, funcția push-to-pass are, de asemenea, un caracter deosebit de sportiv, deoarece la viteze mici cuplul este ridicat la nivelul Launch Control. La fel ca la Taycan Turbo GT, boostul este indicat de un cronometru cu numărătoare inversă în panoul de instrumente și eșalonat dinamic, cu inele animate, pe vitezometru.

Atât berlina sport Taycan GTS cât și Taycan GTS Sport Turismo ating 100 km/h de la staționare în doar 3,3 secunde – cu 0,4 secunde mai rapid decât predecesorii lor. Sedanul sport are nevoie de doar 10,4 secunde pentru a finaliza sprintul de la 0 la 200 km/h – cu 1,6 secunde mai puțin decât înainte. Autonomia a fost, de asemenea, îmbunătățită cu peste 120 de kilometri și ajunge în prezent la 628 de kilometri în WLTP.

Pentru a onora caracterul antrenant al unui GTS, acesta a primit un profil sonor mai distinctiv, analog cu Taycan Turbo S. Această caracteristică sonoră îl diferențiază de celelalte modele Taycan.

Exteriorul și interiorul sunt la fel de distinctive. Numeroasele detalii negre sau gri antracit de pe exterior sunt tipice unui GTS. O noutate la Taycan GTS față de predecesorul său sunt șorțurile față și spate cu design Sport, cu încrustații vopsite în Negru (lucios). Negru (lucios) este folosit și pe soclurile oglinzilor exterioare. Pe de altă parte, atât jantele standard Taycan Turbo S Aero Design în format de 20 inch, cât și jantele opționale RS Spyder Design în format de 21 inch sunt vopsite exclusiv în Anthracite Grey la modelul GTS.

Multe dintre materialele din interior au fost adoptate de la modelele Taycan Turbo GT. De exemplu, modelele Taycan GTS vin standard cu lunete extinse din Race-Tex sportiv și elemente din piele neagră netedă. De asemenea, sunt incluse scaunele sport Adaptive Plus (cu reglare electrică pe 18 direcții), volanul sport multifuncțional GT cu comutator de mod și încălzire a volanului, precum și pachetul Sport Chrono, inclusiv funcția push-to-pass și modul track. Volanul sport multifuncțional GT, cunoscut de la modelele Taycan Turbo GT, este disponibil la cerere în culoarea neagră Race-Tex. Acesta include două comutatoare de mod și padele pentru funcția push-to-pass și pentru recuperarea energiei. În plus față de Carmine Red, pachetul interior opțional GTS este acum disponibil și în Slate Grey Neo. O siglă Taycan GTS este prezentă în panoul de instrumente, indicatorul de putere și grafica de pornire. Sistemul de sunet BOSE® Surround este standard.

Șasiul specific GTS și direcția opțională pe puntea spate conferă o notă sportivă deosebită. Suspensia pneumatică adaptivă care include Porsche Active Suspension Management (PASM) este combinată standard cu Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Sistemul de control al suspensiei Porsche Active Ride cu reglaj specific GTS este disponibil opțional. În situații de condus dinamic, acesta asigură o legătură aproape perfectă cu șoseaua datorită unei distribuții optime și individuale a sarcinilor pentru fiecare roată. În plus, Porsche Active Ride oferă un confort sporit la condus în situațiile de zi cu zi.

Noul Taycan 4: campionul autonomiei eficiente printre modelele cu tracțiune integrală
Clienții care doreau să combine eficiența ridicată a modelului Taycan entry-level cu tracțiunea integrală au găsit deja ceea ce căutau în Cross Turismo. Acum, Porsche oferă o astfel de variantă și ca berlină sport. În ceea ce privește performanța, acest nou Taycan 4 corespunde modelului Taycan: în funcție de montarea sub caroserie a bateriei Performance standard sau a bateriei opționale Performance Battery Plus, rezultatul este o putere de supraalimentare de până la 300 kW sau 320 kW atunci când se utilizează Launch Control.

Autonomia depinde, de asemenea, de tipul de baterie. Cu o baterie Performance, aceasta este de până la 559 de kilometri. Cu bateria Performance Plus, Taycan 4 poate parcurge până la 643 km în WLTP. Acest lucru face ca ambele versiuni să fie campioanele incontestabile ale autonomiei printre modelele cu tracțiune integrală și le plasează cu doar aproximativ 35 de kilometri sub valorile modelelor Taycan corespunzătoare.

Cu câte un motor electric pe puntea față și pe puntea spate, Taycan 4 oferă o mai mare stabilitate în conducere și mai multă tracțiune decât Taycan cu tracțiune spate. Acest lucru se reflectă în valorile accelerației: Taycan 4 are nevoie de exact 4,6 secunde pentru a trece de la 0 la 100 km/h. În ciuda celor 80 de kilograme în plus, acesta este cu două zecimi de secundă mai rapid decât fratele său – modelul cu tracțiune spate.

Pe parcursul ciclului de viață al modelelor, Porsche a îmbunătățit deja strategia de tracțiune integrală. Desigur, noul Taycan 4 beneficiază, de asemenea, de aceste optimizări în favoarea unei eficiențe sporite. Aceasta înseamnă că motorul electric față este decuplat electric ori de câte ori tracțiunea, dinamica și stabilitatea condusului o permit. Apoi se activează din nou în câteva milisecunde atunci când este necesar, de exemplu la accelerare sau la recuperare.

La exterior, echiparea standard extinsă include jante Taycan aero de 19 inch și etriere de frână negre, precum și faruri cu matrice LED. În plus, Porsche Traction Management (PTM) și suspensia pneumatică adaptivă cu Porsche Active Suspension Management (PASM) sunt montate standard.

Scaunele confortabile din față (cu reglare electrică pe opt direcții), tapițeria din piele neagră parțială, pachetul de accente Dark Silver, volanul sport multifuncțional din piele, protecțiile portierelor din aluminiu argintiu periat și pachetul Sound Plus sunt standard în interior. Interiorul parțial din piele este disponibil și în Slate Grey, precum și într-o versiune bicoloră Black/Chalk Beige.

Related posts