Bentley confirmă prima sa mașină electrică pentru 2026, dar amână obiectivul de a deveni o marcă exclusiv electrică cu 5 ani. Strategia Beyond100+ a Bentley prevede trecerea completă la mașini electrice până în 2035, dar promite un nou model EV sau PHEV în fiecare an până atunci.
Bentley va dezvălui primul său model electric în 2026, a anunțat astăzi compania, odată cu prezentarea strategiei de electrificare Beyond100+, care va ghida brandul până în 2035 și dincolo de aceasta.
Brandul britanic de lux, care în prezent vinde doar vehicule cu motoare V6 și V8, după ce a renunțat la motorul W12 în această vară, a descris primul său SUV complet electric ca fiind „primul adevărat Luxury Urban SUV”, afirmând că va crea un segment complet nou pe piața auto. Totuși, și-a amânat planul de a deveni o marcă exclusiv electrică de la 2030 la 2035.
O imagine în siluetă a viitorului EV arată profilul unui SUV ce seamănă, în linii mari, cu Bentayga-ul de astăzi, dar cu o linie a plafonului spate mai joasă, aripi mai curbate și o curbură pronunțată la baza stâlpului D. CEO-ul Frank-Steffen Walliser a declarat într-un briefing de presă că noul vehicul va avea o lungime sub 5 metri, fiind considerabil mai mic decât Bentayga, care măsoară 5,1 metri în versiunea standard și 5,3 metri în versiunea extinsă EWB.
Walliser a afirmat că acest EV va fi mai modern decât SUV-ul său frate și se adresează unui tip nou de client care poate că nu ar fi luat în considerare un Bentley până acum. El a recunoscut că „sincer, nu există prea multă cerere” pentru propulsia electrică din partea cumpărătorilor tradiționali ai brandului, dar a spus că există mulți alți potențiali clienți interesați de EV-uri. Walliser a descris, de asemenea, scăderea actuală a pieței EV ca fiind „un declin temporar” și a sugerat că interesul pentru mașinile electrice va reveni.
Bentley nu a oferit alte detalii concrete despre EV, dar a spus că autonomia va fi „surprinzătoare” și a sugerat că a dezvoltat o nouă metodă de a genera un sunet care nu este sintetic și care nu este utilizată de nicio altă companie auto. De asemenea, a declarat că nu va oferi niciodată versiuni electrice și pe combustie ale aceluiași model.
Walliser a mai anunțat că vom vedea un nou BEV sau PHEV în fiecare an între 2026 și 2035, când compania va trece la producerea exclusivă de mașini și SUV-uri complet electrice. Automobilul anunțase anterior că va deveni exclusiv electric până în 2030, când a lansat planul inițial de electrificare Beyond100 în 2020. Totuși, noul program Beyond100+ a fost adaptat pentru a ține cont de încetinirea creșterii pieței EV.
Bentley se va concentra, de asemenea, pe motorizări hibride, cum ar fi V8-ul cu asistență electrică montat acum pe Flying Spur și Continental. Totuși, a promis că va lansa noi variante și „modele speciale” cu motoare ICE pure, începând cu o versiune a modelului Bentayga pe care o vom vedea anul viitor.
Primul EV al companiei și alte modele electrificate vor fi dezvoltate la sediul istoric al Bentley din Crewe, în nord-vestul Angliei, care va fi modernizat cu un nou centru de design, vopsitorie și linie de asamblare BEV. La fel ca modelele existente ale Bentley, ne putem aștepta ca viitoarele mașini și SUV-uri, inclusiv noul EV, să împartă platforme și componente cu alte produse ale Grupului VW.