Suzuki se desparte de Toyota și se asociază cu Volvo, pentru a-și putea atinge țintele de emisii în Europa

Da mai departe!

Producătorii japonezi Suzuki și Toyota nu vor mai forma un parteneriat pe piața din Europa, pentru atingerea țintelor de emisii stabilite de Comisia Europeană, în cadrul așa numitelor „pool-uri”, ci au ales să facă un astfel de parteneriat cu Volvo. Sistemul este agreat de Uniunea Europeană, dacă are ca efect încadrarea în ținte.

Suzuki a anunțat că va face un parteneriat cu Volvo Car, un „pool” de emisii, care nu înseamnă altceva decât tranzacționarea emisiilor de CO2.

Până acum, Suzuki era asociat cu Toyota, însă înăsprirea condițiilor stabilite de Comisia Europeană îi împinge pe producători să caute cele mai bune soluții, astfel încât să scape de amenzile usturătoare.

În același timp, Toyota reușește să atingă singură țintele de emisii și nu are nevoie să intre în parteneriate de acest tip. Volvo Car este deținută de Geely, care mai vinde pe piața europeană alte câteva mărci proprii, dar în volume mici, care nu au o pondere prea mare în calculul emisiilor.

Cele două companii, Suzuki și Toyota, au anunțat în urmă cu câteva zile că își vor extinde parteneriatul pe partea de dezvoltare și producție de automobile, extindere care se va concretiza în producția unui automobil electric Toyota în uzina Suzuki din India.

Suzuki are deja câteva decizii luate care să ajute compania să treacă de momentul dificil al anului 2025, printre acestea numărându-se eliminarea de pe piață a unor modele cu motoare cu combustie, Jimny și Ignis, care au cifre prea ridicate ale consumului și emisiilor de CO2. O a doua decizie este lansarea pe piață a modelului e-Vitara, o mașină produsă în India și importată din 2025 și în Europa.

În ultimii ani, constructorii auto au făcut câteva parteneriate devenite celebre, cum a fost cel dintre Fiat (acum Stellantis) și Tesla, care a ajutat producătorul italian să scape de penalitățile de miliarde ale UE și a generat venituri frumoase pentru Tesla.

Conform estimărilor făcute de specialiști, Volkswagen și Ford sunt printre companiile auto cu cea mai mare nevoie de credite de CO2, pentru a nu fi amendate, cele două având nevoie de o reducere a emisiilor cu 21% pentru a nu fi amendate. Alte companii, precum Hyundai, Mercedes, Toyota, Renault, Nissan vor fi obligate să reducă emisiile cu procente mai mici, lansările de mașini electrice fiind soluția cea mai la îndemână.

Related posts