Tesla este liderul mondial în materie de EV-uri, dar în China are concurență atât din partea brandurilor locale cât și din partea hibridelor

Da mai departe!

Tesla și-a menținut poziția de lider mondial în vânzările de vehicule electrice (EV) pure în al treilea trimestru, deși perspectivele sale în China sunt complicate de preferințele consumatorilor pentru mașinile hibride și de concurența din partea rivalilor precum BYD și Xiaomi.

Joi, compania cu sediul în Austin, Texas, a anunțat că livrările sale globale pentru al treilea trimestru au crescut cu 5% față de perioada anterioară, ajungând la 462.890 de vehicule. Livrările au crescut cu 6,3% față de anul trecut.

Tesla a depășit compania chineză BYD în vânzările de EV-uri pure pentru al treilea trimestru consecutiv. În al patrulea trimestru al anului trecut, compania din Shenzhen a devansat Tesla în vânzările de EV-uri pure. BYD a vândut 443.426 de EV-uri pure în al treilea trimestru, o creștere de 2,7% față de anul trecut și cu 4,1% mai mult decât în al doilea trimestru.

„În sectorul EV-urilor pure din China, diferența dintre Tesla și BYD va continua să crească”, a declarat Phate Zhang, fondatorul furnizorului de date despre mașinile electrice CnEVPost, cu sediul în Shanghai.

Însă, în China, cea mai mare piață auto din lume, consumatorii par să prefere hibridele în locul EV-urilor pure, deoarece sunt preocupați de autonomia de condus. Potrivit datelor de la Asociația Chineză a Autoturismelor, vânzările de EV-uri pure din septembrie au crescut cu 29,2% față de anul trecut. Aceasta a fost o creștere mai mică decât cea a vânzărilor de hibride plug-in și vehicule cu autonomie extinsă, care au crescut cu 96,7% și, respectiv, cu 89,1% în aceeași perioadă.

BYD, cel mai mare producător mondial de vehicule cu energie nouă, s-a bazat pe hibridele sale pentru a crește vânzările totale în al treilea trimestru. A vândut 685.830 de hibride plug-in la nivel global, o creștere de 75,6% față de anul trecut și de 23,2% față de al doilea trimestru. Acest lucru a adus vânzările totale la 1,13 milioane de unități în al treilea trimestru, o creștere de 37,4% față de anul trecut și de 41,9% față de al doilea trimestru, potrivit companiei.

Pe măsură ce companiile locale se concentrează mai mult pe piața hibridelor, Tesla – care produce doar EV-uri pure – este probabil să reprezinte majoritatea vânzărilor din piața de EV-uri pure din China, conform lui Zhang.

Tesla a anunțat că profitul net pentru al treilea trimestru a crescut cu 17% față de anul trecut, ajungând la 2,17 miliarde de dolari, în timp ce veniturile sale au crescut cu 8%, ajungând la 25,2 miliarde de dolari. CEO-ul Elon Musk a declarat că se așteaptă ca vânzările de vehicule să crească cu 20-30% anul viitor, pe măsură ce compania lucrează la creșterea profitabilității afacerii sale de EV-uri.

Luna aceasta, Tesla a anunțat că va reduce prețurile pentru sedanul Model 3 și SUV-ul Model Y pe piața din SUA. În aprilie, a redus prețurile de pornire pentru patru dintre modelele sale pe piața din China continentală cu 14.000 de yuani (aproximativ 1.968 de dolari).

Tesla este probabil să se confrunte cu provocări suplimentare în China, deoarece concurenții locali lansează mai multe modele EV cu funcții inteligente la prețuri mai atractive, conform lui Yale Zhang, șeful firmei de consultanță Automotive Foresight din Shanghai.

„Tesla se confruntă în prezent cu mai multe probleme în China”, a declarat Zhang de la Automotive Foresight. „Nu a introdus noi modele de mult timp, în timp ce alte companii chineze de EV-uri continuă să lanseze modele noi cu un design mai bun, cabine inteligente și chiar funcții de conducere autonomă mai avansate, la un preț cuprins între 200.000 și 300.000 de yuani.”

Consumatorii de EV-uri chinezești au o multitudine de opțiuni, deoarece companii precum Xiaomi, Nio, Xpeng și Li Auto au adăugat funcții precum frigidere și karaoke în mașină, la prețuri mult mai mici.

Între timp, producătorii chinezi de EV-uri își accelerează expansiunea în străinătate, ceea ce ar putea reduce și mai mult diferența dintre aceștia și Tesla pe piața globală, potrivit lui Zhang Xiang, care conduce un centru de cercetare la Institutul de Tehnologie pentru Energie Nouă Jiangxi.

Related posts