Marca Nissan continuă să cadă, perspectivele sunt neclare

Da mai departe!

Rezultatele Nissan pentru luna august au adâncit declinul pe care compania japoneză l-a înregistrat în acest an fiscal, cu cifre privind vânzările și producția în scădere cu două cifre.

Nissan a vândut în august 244.279 autovehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 5,5% față de anul trecut, impactul piețelor internaționale fiind covârșitor, cu 211.706 vehicule vândute, cu -6,1% scădere.

China a adus o prăbușire a vânzărilor Nissan, cu aproape -25%, în timp ce Europa a înregistra o pierdere de -4,5%. Ca o consecință, producția Nissan a scăzut drastic, cu 15,5%, la un volum de 236.016 de vehicule, cu un ritm și mai accentuat în fabricile din afara Japoniei, 15,9%, cu un total de 194.448. Sunt mai multe fabrici care au înregistrat un declin major al producției: -20,3% în China, -22,9% în Marea Britanie, unde sunt produse mașinile destinate pieței din Europa, -32,5% în SUA. De asemenea, în Japonia producția a scăzut cu -13,4%.

Pe primele cinci luni ale anului fiscal, vânzările Nissan au scăzut cu -3,7%, având un volum de 1,29 milioane de vehicule vândute, ceea ce reprezintă aproximativ 50.000 de vehicule diferență în minus față de anul trecut. Pe piețele internaționale volumul vândut a scăzut cu -3,6%, la un total de 1,12 milioane unități.

Producția totală a Nissan a căzut cu -7,4%, la 1,25 milioane de vehicule, fiind mai mică cu circa 100.000 de vehicule față de cea de anul trecut, din perioada similară. Compania japoneză a înregistrat pierderi de producție atât în Japonia (-13,7%), cât și în fabricile din alte regiuni (SUA, -13,7%, Marea Britanie, -4,2%, China, -7,9%).

În acest moment nu este foarte clară perspectiva pentru acest an a Nissan, având o tot mai accentuată separare de Renault, ceea ce înseamnă că proiectele comune încep să fie tot mai puține și implicit sinergiile generate de Alianță să dispară, într-un context dificil al pieței auto globale.

Related posts