Ministru italian: Interzicerea vânzării de maşini cu motor cu combustie aruncă Europa în criză

Da mai departe!

Ministrul italian al industriei a declarat că interdicţia UE „Green Deal” privind vânzarea de maşini noi cu motor cu combustie după 2035 a creat o „criză gravă” pentru producătorii europeni de automobile şi trebuie revizuită de urgenţă.

Adolfo Urso, membru al partidului Fraţii Italiei al prim-ministrului Giorgia Meloni, a avertizat că sute de mii de locuri de muncă din industria auto europeană sunt în pericol dacă Bruxelles-ul nu îşi reduce obiectivele ambiţioase de mediu pentru sectorul auto.

„Foaia de parcurs a Green Deal, aşa cum a fost concepută, şi-a demonstrat deja contradicţiile prin prăbuşirea pieţei europene a vehiculelor electrice şi criza gravă a producătorilor europeni de automobile”, a declarat Urso într-un interviu. „Datele vorbesc de la sine. Este deja clar că foaia de parcurs … nu este sustenabilă.”

Urso se va folosi de reuniunile la nivel înalt de la Bruxelles din această săptămână pentru a solicita o revizuire urgentă a normelor privind emisiile şi interzicerea motoarelor cu combustie în 2035, care, în opinia sa, ar trebui amânate şi relaxate pentru a permite vânzarea altor forme de vehicule cu tehnologii curate, inclusiv a celor care utilizează biocombustibil sau combustibil sintetic.

Demersul Italiei vine pe fondul îngrijorării din capitalele europene şi al avertismentelor producătorilor că industria auto de pe continent – deja sub presiunea importurilor de vehicule electrice chinezeşti mai ieftine – ar putea scădea brusc odată cu intrarea în vigoare a interdicţiei privind vânzarea de motoare noi cu combustie.

Cel mai mare producător auto din ţară, Stellantis, a suspendat producţia de automobile la fabrica sa istorică din Torino timp de o lună, până la jumătatea lunii octombrie, din cauza cererii scăzute pentru versiunea electrică a modelului Fiat 500, care are un preţ de 30 000 de euro, faţă de 17 700 de euro pentru versiunea hibridă. Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Germania, a avertizat recent lucrătorii că nu va mai onora garanţia locurilor de muncă, veche de decenii. Aproximativ 165 000 de persoane lucrează în industria auto din Italia, iar aproximativ 780 000 în Germania.

Related posts