VW a declarat luni că nu mai poate exclude posibilitatea închiderii unor fabrici în Germania, în timp ce caută modalități de a economisi câteva miliarde de euro într-o acțiune de reducere a costurilor la brandul său omonim, informează Reuters.
Producătorul auto consideră că o fabrică mare de vehicule și o fabrică de componente din Germania sunt învechite, a declarat consiliul său de administrație, promițând o „rezistență acerbă” la planurile consiliului executiv.
Volkswagen a spus că s-a simțit, de asemenea, obligat să pună capăt programului său de securitate a locurilor de muncă, care a fost în vigoare din 1994 și care împiedică disponibilizările până în 2029, adăugând că toate măsurile vor fi discutate cu consiliul de administrație.
„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a declarat Thomas Schaefer, șeful mărcii VW, într-o declarație scrisă.
Marca Volkswagen, care alimentează cea mai mare parte a vânzărilor de unități ale producătorului auto, este prima dintre mărcile grupului care trece printr-o acțiune de reducere a costurilor, vizând economii de 10 miliarde de euro (11,07 miliarde de dolari) până în 2026, în încercarea de a eficientiza cheltuielile pentru a supraviețui tranziției către mașini electrice.
Un mediu economic dificil, noi concurenți în Europa și scăderea competitivității economiei germane au însemnat că producătorul auto trebuie să facă mai mult, a spus Oliver Blume, directorul executiv al grupului Volkswagen, într-o declarație adresată conducerii.
Acțiunile Volkswagen au crescut cu 2,57% la ora 13:25 GMT, după ce au sărit cu aproximativ 1,5% imediat după anunțul făcut la ora 13:00 GMT.
Sindicatul german IG Metall a numit anunțul Volkswagen o decizie iresponsabilă care „zguduie fundația” companiei, care este cel mai mare angajator industrial din Germania și cel mai mare producător auto din Europa în funcție de venituri.
Șefa consiliului de administrație, Daniella Cavallo, a declarat într-un interviu pe intranetul Volkswagen că managementul a luat „multe decizii greșite” în ultimii ani, inclusiv neinvestind în hibride sau dezvoltând mai rapid mașini electrice accesibile.
În loc de închideri de fabrici, consiliul ar trebui să reducă complexitatea și să profite de sinergiile din planurile grupului Volkswagen, a argumentat Cavallo, criticând „nebunia documentației” și „tacticile felii de salam” ale companiei.
Directorul financiar Arno Antlitz va vorbi cu personalul alături de șeful mărcii VW, Thomas Schaefer, la o ședință a consiliului de administrație miercuri dimineață. Cavallo a spus că se așteaptă ca directorul executiv, Oliver Blume, să se implice și el în negocieri.