Șefa vânzărilor de la Audi, schimbată din funcție din cauza rezultatelor slabe

Da mai departe!

Restructurarea de la Audi continuă cu o decizie destul de dură. Hildegard Wortman, director de vânzări Audi, membru în Consiliul de Administrație, va părăsi compania, la solicitarea CEO-ului Gernot Dollner. Marca premium a grupului VW raportase rezultate dezastruoase la jumătatea anului.

Consiliul de Supraveghere al Audi AG a anunțat oficial schimbarea. „Marco Schubert se alătură Consiliului de Administrație al AUDI AG începând cu 1 septembrie și devine membru al Comitetului Executiv Extins al Grupului Volkswagen. În același timp, Hildegard Wortmann părăsește Grupul Volkswagen la cerere și de comun acord cu conducerea. «Hildegard Wortmann a avansat semnificativ operațiunile de vânzări în perioadele de criză. Marco Schubert aduce experiența internațională de care avem nevoie chiar acum», declară Manfred Döss, Președintele Consiliului de Supraveghere al Audi.

Gernot Dollner, noul CEO al Audi, a preluat funcția în urmă cu un an, vechiul șef, Markus Duesmann, fiind înlocuit la presiunea acționarilor grupului și la cererea lui Oliver Blume, CEO al VW Group. Dollner a început încă din primul moment să restructureze compania, dar nu a reușit să facă minuni, ci dimpotrivă. După prima jumătate de an, Audi a ajuns la o marjă operațională infimă, de doar 6,4%, sub nivelul pe care alte mărci de volum îl înregistrează în mod curent. Dacia, de exemplu, are în acest moment o marjă de circa 12%.

Veniturile Audi în primul semestru al anului au scăzut cu 9,5%, la aproape 31 miliarde euro, fiind cu aproximativ 3 miliarde euro mai mici decât în urmă cu un an. Profitul operațional a scăzut la 2 miliarde euro cu 42% sub nivelul de anul trecut, adică un minus de 1,4 miliarde euro. Marja operațională a pierdut 3,6 puncte procentuale de la 10%, cât era în 2023. Din acest motiv, profitul net al Audi s-a redus cu 34%, la 2,1 miliarde euro, față de 3,2 miliarde cât era în primul semestru din 2023.

Vânzările Audi, adică exact responsabilitatea lui Hildegard Wortmann, au scăzut în prima jumătate de an la un total de 843.991 autoturisme vândute, adică -8,2% sub nivelul de anul trecut.

Toate piețele importante ale mărcii au înregistrat scăderi, începând cu piața de origine, Germania, unde vânzările au fost mai mici cu 18%, SUA, cu -14,2%, China, cu -1,9%, Europa lărgită, cu -9,7%.

Audi împreună cu mărcile Bentley, Lamborghini și Ducati fac parte din grupul de mărci Progressive al VW Group, dar rezultatele slabe au fost cauzate exclusiv de marca Audi, pentru că Bentley a raportat un profit operațional de 261 milioane lei în semestrul 1, cu o marjă de 18,8%, Lamborghini a reușit să genereze un profit operațional de 458 milioane de euro, cu o marjă de 28,2%, iar Ducati a înregistrat un profit de 92 milioane de euro, cu o marjă de 15,1%.

Primele informații neoficiale vorbesc deja și despre înlocuitorul lui Wortmann. Este vorba despre Marco Schubert care vine de la Zuffenhausen, dar care a mai lucrat pentru Porsche, dar și ca șef al vânzărilor în China ale Audi.

Related posts