Chinezii de la Nio nu renunță la stațiile de schimbare a bateriei, dar au planuri noi cu ele

Da mai departe!

Soluția chinezilor de la Nio, care au propus sistemul de înlocuire a bateriilor în stații specializate, nu a fost adoptată de prea mulți clienți, ceea ce sugerează o lipsă de încredere în acest sistem. Specialiștii Nio nu renunță, însă, și au o nouă idee cu aceste stații.

Nio este unul dintre puținii producători de automobile care au pariat pe sistemul de înlocuire a bateriilor mașinilor electrice, în locul încărcării lor. Renault a fost primul constructor care a propus un astfel de sistem, dar Nio este prima companie care a construit în Europa stații dedicate înlocuirii bateriilor de tracțiune. Procedura este destul de simplă pentru șofer, ea având o durată de numai câteva minute, însă răspândirea modestă a acestor stații și lipsa de popularitate au determinat ca vânzările mărcii să fie reduse în regiune.

Acum, inginerul chinez care s-a ocupat de dezvoltarea rețelei de schimbare a bateriilor a venit cu o idee nouă, care să genereze venituri companiei. Chao Yang, șeful diviziei Power Product Design & Development, spune că încărcarea bateriei în stațiile obișnuite se va face întotdeauna mai lent atunci când vor fi prezente la încărcare mai multe mașini, astfel că schimbarea bateriei rămâne cea mai rapidă soluție. Un schimb de baterie într-o stație Power Swap, de la Nio, durează 2 minute și jumătate și nu necesită proceduri complicate pentru cel care conduce. Cu toate acestea, Nio nu are decât 52 de stații instalate în Europa, un număr insuficient, astfel că proprietarii mașinilor mărcii nu se pot bucura de avantajele acestor stații pe trasee prea lungi. Nici prețul nu este unul foarte atractiv, cu 10 euro pe o schimbare de baterie plus prețul energiei din bateria nouă. În plus, bateria nu intră în prețul de achiziție al mașinii, ci se închiriază cu prețuri între 170 și 290 de euro pe lună, dar există și opțiunea achiziției integrale, care însă nu mai permite accesul la stațiile de schimbare a bateriei.

Chao Yang vrea să folosească stațiile pentru a oferi energie în rețelele fixe, acolo unde este nevoie de soluții tampon de energie. El spune că au fost instalate astfel de stații în Danemarca, pentru compensarea fluctuațiilor din rețea. Sistemul va fi testat și în alte țări, pentru a putea genera venituri companiei, care deocamdată înregistrează pierderi pentru rețeaua de schimb de baterii.

Related posts