Marca de lux Bentley, deținută de grupul VW, a anunțat că amână lansarea primului model electric, din cauza problemelor legate de dezvoltarea software-ului, dar și altor obstacole. Șeful Bentley a spus însă că nu renunță la planul de electrificare completă.
După Aston Martin, încă un brand de lux anunță că va întârzia planul de trecere la propulsia electrică. Printre argumente, și la Bentley se vorbește despre cererea foarte mare de motorizări PHEV.
Amânarea primul model electric s-a făcut cu un an, din 2025, în 2026, cu start al livrărilor în 2027, după cum a spus Adrian Hallmark, CEO-ul mărcii britanice. Inițial, ținta de trecere completă la propulsia electrică era 2028, însă acum termenul s-a amânat pentru 2030.
Compania spune că nu renunță la planurile de electrificare completă în următorii 7 ani, care prevedeau câte o lansare în fiecare an, doar că datele or fi modificate. Hallmark a explicat, în cadrul conferinței anuale de prezentare a rezultatelor financiare că „schimbările din jurul nostru” au determinat compania să investească în hibridele plug-in, pentru moment.
În acest moment, Bentley produce deja două modele PHEV, Flying Spur și Bentayga, urmând ca în 2024 și Continental GT să primească acest tip de motor. Va fi momentul dispariției istoricului W12, care va fi înlocuit cu un V8 însoțit de un motor electric. Șeful Bentely a precizat că inițial analizele de piață arătau o scădere iminentă a hibrizilor la finalul deceniului, însă a fost înregistrată o schimbare de preferințe pentru clienți iar cererea a crescut. Una dintre cauze este încetinirea adoptării propulsiei electrice.
Bentely țintește performanțe de top cu primul model electric, similare cu cele ale mașinilor sale cu benzină, respectiv o auonomie de minim 600 de km.
Aston Martin a făcut un anunț asemănător, în acest an, spunând că se va concentra pe motorizările PHEV. Ceilalți rivali, Rolls Royce, au reușit să lanseze primul model electric, Spectre, în 2023, având comenzi pentru următorii doi ani.