Seat Ateca – test cu varianta off-road

Da mai departe!

Primul SUV din istoria mărcii spaniole Seat, Ateca a revenit la testele AutoReport.ro în varianta cu tracțiune integrală. Modelul a fost creat de grupul VW pe aceeași platformă cu Tiguan.

Cu toate acestea, Ateca ni se pare modelul mai arătos. Liniile designului SEAT, unghiurile caroseriei, dar și masivitatea acestei mașini ne face să apreciem mai mult abordarea spaniolă.
Partea frontală este dominată de blocurile optice formate din unghuri ascuțite ce străjuiesc o grilă frontală destul de discretă. Ateca este mai scurt decât Tiguan cu 13 cm, ampatamentul este mai mic cu 5 cm, iar înălţimea este mai mică cu 6 cm. Cu toate acestea, scuturile și elementele caroseriei specifice crossoverelor, fiind mai pronunțate, fac ca Ateca să fie perceput ca fiind mai masiv.
Sub capotă avem motorul de 2 litri TDI de 150 CP, cuplat la transmisia manuală cu 6 trepte. Ateca cu această configurație de motor și transmisie se descurcă destul de bine, cutia fiind bine etajată, iar tracțiunea integrală ajută mașina foarte mult și pe drumuri mai offroad.
Suspensia este confortabilă, chiar și pe drumuri accidentate, dar ce am apreciat în mod deosebit la Ateca este felul în care se așează pe asfalt. În acest test, chiar și SUV-ul spaniol ne-a amintit de comportamentul sportiv al mașinilor Seat.
În interior designul pare că seamănă prea mult cu cel de pe gama Leon. Avem un stil minimalist, plăcut ochiului, dar având în vedere că avem un SUV, ne așteptam la ceva mai mult. Plasticele din interior sunt moi, iar finisajele foarte bune. În Ateca au loc 5 persoane, cu tot cu bagajele aferente. Postul de conducere este înalt, cu o vizibilitate bună, iar ergonomia fiind excelentă, mai ales datorită așezării intuitive a comenzilor principale. Modelul de test vine echipat cu pachetul de sisteme infotainment de ultima generatie cu ecran tactil de 8 inch si conectivitate Full Link. Pe modelul de test avem MirrorLink, Android Auto, dar și Apple CarPlay.
Gama complexă de opțiuni tehnologice pe care modelul le propune începe de la faruri cu full-LED și trece printr-un portofoliu extins de sisteme de asistență, de la sistemul inovator de asistență pentru ambuteiaje în trafic și noul sistem Emergency Assist. Dotările de siguranță sunt completate de pachetul asistență șofer: Adaptive Cruise Control, High Beam Assist, Blind Spot Detection cu Rear Cross Traffic Alert și sistemul de recunoaștere automată a semnelor de circulație.

Seat Ateca 2.0 TDi 4×4
0-100 km/h: 9 sec
Viteza maximă: 196 km/h
L/l/î: 4.363/1.841/1.601
Masă proprie:1.476 kg
Cilindree (cmc): 1.968
Putere (CP): 150 la 3.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 340 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts