Cupra Leon – Deja vu… dar premium

Da mai departe!

Dacă mașina din poze vi se pare cunoscută, aflați că ați mai văzut-o cu altă siglă și într-o versiune mai cuminte la testele AutoReport.ro. Dar cum Cupra a hotărât să vină cu o gamă de modele proprii, iată noul Cupra LEON.


Designul este unul mai sportiv și mai agresiv decât al geamănului de la Seat, modelul cu care împarte platforma, iar acest lucru este datorat faptului că această compactă spaniolă are clienți cu dare de mână și apetit pentru premium.
Modelul se remarcă printr-o capotă alungită și coborâtă destul de pronunţat în jos, o grilă de radiator cu cinci colţuri, aproape verticală şi care tot pleacă în jos. Partea față este dominată de blocurile optice cu semnătură luminoasă specifică Seat și Cupra, iar stopurile LED sunt conectate între ele printr-o bandă luminoasă. Toate blocurile optice de pe noul Leon sunt deja din echipare standard pe bază de LED-uri, inclusiv farurile, iar pentru o taxă suplimentară se oferă unele Matrix LED. Semnalizatoarele de direcţie sunt dinamice. În stilul celor mai noi modele de la grupul Volkswagen, iată că şi Leon îşi are scrisă denumirea frumos pe centrul hayonului, parcă scrisă de mână.
Silueta Leon-ului este una ce inspiră sportivitate și dinamism. Unghiurile și liniile sunt perfect conturate, iar formele sunt futuriste. Formele noi ale caroseriei au făcut ca eficienţa aerodinamică să-i crească cu 8% comparativ cu predecesorul, ceea ce va avea un impact pozitiv inclusiv la capitolul consum.
Partea față a primit un nou tip de grilă, elemente negre, dar și de culoarea cuprului, Bodykit-ul extins aduce praguri mai agresive, dar și jante de 19 inch care adăpostesc frâne Brembo.
Interiorul a devenit vizibil mai spațios, iar în mașină încap în condiții optime 4 adulți. Portbagajul versiunii hibride aduce un volum de 270 litri. Designul interior este unul destul de sobru și minimalist, dar cu materiale de bună calitate. Numărul de butoane și comutatoare analogice a fost redus drastic față de alte Leon-uri în care am mers. Noutatea Cupra este un design interior ce emană rafinament modern, materiale de calitate caare aspiră la clasa premium.
Din standard, Leon este echipat cu un cockpit digital cu două ecrane: panoul de bord reprezintă un afişaj pasiv (opţional configurabil) cu diagonală de 10.25 inci, iar pe centrul bordului tronează un ecran tactil de 10 inci, prin care se poate gestiona sistemul multimedia, cel de control a climatizării şi alte funcții secundare. În echipare de bază există un buton de pornire a motorului și o frână de mână electromecanică. Și levierul cutiei de viteze robotizate DSG s-a transformat într-un mic joystick și este acum lipsit de conexiune mecanică cu cutia de viteze propriu-zisă.
Tehnologia de conectivitate este foarte bine integrată cu cea de asistență la condus. Leon-ul vine echipat cu un cruise control adaptiv cu funcţie de menţinere în bandă, care funcţionează până la o viteză de 210 km/h, navigaţie online, Full Link cu Android Auto şi suport wireless al interfeţei Apple CarPlay, sistem de iluminare ambientală inteligent (care poate indica semnale de avertizare ale sistemului de monitorizare a unghiurilor moarte sau a celui numit exit assist), sistem de încărcare wireless a telefoanelor compatibile și multe altele.
Sub capota modelului testat regăsim un motor pe benzină destul de potent: 1.5 TSi. Acesta oferă o putere de 150 CP. Această versiune este oferită exclusiv cu tracţiune față şi cu transmisie automată DSG cu şapte trepte. În această combinație, CUPRA Leon ne demonstrează că este o mașină sprintenă și sportivă, în vârful clasei compacte. Modelul beneficiază, de asemenea, de o suspensie sport pentru a asigura călătoria și manevrabilitatea așteptată de la un vehicul care poartă ecusonul CUPRA.
O gamă de tehnologii dedicate pentru siguranță și confort fac din CUPRA Leon unul dintre cele mai sigure și confortabile autovehicule din segment. Elementele esențiale includ Tempomatul adaptiv predictiv (ACC), Travel Assist, Side și Exit Assist și Emergency Assist.

O mașină în un minut

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
– 0-100 km/h: 8,5 secunde
– Viteza maximă: 217 km/h
– L/l/î: 4.398/1.799/1.442
– Masă proprie: 1.558 kg
– Volum portbagaj (l): 380
Motor termic
– Cilindree (cmc): 1.498
– Putere (CP): 150 la 5.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.500 rpm
Motor electric: 12,2 CP
– Consum mediu: 7 l/100 km (extraurban)
– Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Related posts