Volkswagen a renunțat la planurile de a oferi versiuni electrificate ale modelului Amarok. Modelul actual folosește aceeași platformă (șasiu) ca Ford Ranger. Camioneta de clasă medie nu va împrumuta prea curând sistemul hibrid plug-in de la ruda sa, Ford Ranger.
O versiune hibridă Amarok bazată pe o platformă chineză urmează să fie lansată în America de Sud.
Volkswagen a dat înapoi de la planurile sale inițiale de a introduce versiuni complet electrice sau hibride plug-in pentru modelul Amarok destinat pieței globale, alegând în schimb să rămână deocamdată la gama sa familiară de motorizări pe motorină și benzină. Decizia menține camioneta ancorată în formula sa tradițională, cel puțin pentru această generație.
Spre deosebire de Amarok-ul sud-american, care încă folosește propria platformă cu șasiu de tip scară (ladder-frame) de la Volkswagen, modelul global este construit pe aceeași bază ca Ford Ranger. Camioneta Ford oferă deja un sistem hibrid plug-in care combină un motor pe benzină turbo de 2,3 litri cu un singur motor electric, producând 277 CP ($207\text{ kW }/ 281\text{ PS}$). O baterie modestă de $11.8\text{ kWh}$ permite o autonomie de aproximativ $40\text{ km}$ ($25\text{ mile}$) în mod pur electric.
De ce a renunțat la electrificare?
Mai devreme în cursul acestui an, au existat rapoarte care sugerau că Volkswagen evalua serios un Amarok electrificat, mai ales având în vedere că avea deja acces la sistemul hibrid compatibil al lui Ranger. Cu toate acestea, interesul pare să se fi diminuat.
Potrivit publicației australiene CarExpert, Nathan Johnson, directorul de brand al Vehiculelor Comerciale Volkswagen, a explicat că CEO-ul Stefan Mecha „a precizat clar… că Amarok PHEV (hibrid plug-in) și BEV (electric pe baterii) nu mai sunt discutate în acest moment, pentru această generație”, subliniind că este o decizie globală.
Asta nu înseamnă că ideea a dispărut definitiv. Johnson a lăsat să se înțeleagă că ușa rămâne deschisă pentru următorul Amarok, care ar putea sosi spre sfârșitul deceniului.
Generația actuală a debutat în 2022, așadar un succesor este încă la câțiva ani distanță, dar până atunci electrificarea va fi probabil o practică standard în rândul camionetelor de clasă medie, făcând o versiune hibridă sau electrică aproape inevitabilă.
Un alt Amarok hibrid este în curs de dezvoltare
Abordarea Volkswagen este diferită în America de Sud. Acolo, compania continuă să dezvolte prima generație Amarok, care rămâne în producție pe șasiul original VW. O versiune reîmprospătată a acelei camionete a fost lansată anul trecut, iar un succesor hibrid complet nou este deja programat pentru 2027.
Viitoarea camionetă va folosi un șasiu de tip scară (ladder-frame) furnizat de producătorul auto chinez SAIC, ca parte a colaborării sale cu Volkswagen. Cu toate acestea, va fi fabricată la fabrica General Pacheco din Argentina, susținută de o investiție de $580\text{ milioane}$.
Primele teasere (imagini de prezentare) indică o relație strânsă cu gemenii Maxus Interstellar X, LDV Terron 9 și MGU9, deși Volkswagen își va aplica propriul limbaj de design pentru a-l diferenția. Noul Amarok hibrid va fi limitat la piețele din America de Sud, evitând suprapunerea cu versiunea globală.