Ralf Brandstaetter, CEO al Volkswagen Group China, a împărtășit recent o imagine cu versiunea de serie a crossover-ului ID. Era EREV (Extended-Range Electric Vehicle), un model dezvoltat exclusiv pentru piața chineză. Brandstaetter a declarat că acest model este foarte apropiat de conceptul inițial, anticipându-se lansarea sa în China în 2026, cu o posibilă debutare la Salonul Auto de la Beijing.
ID. Era: Primul EREV VW, Dezvoltat pentru Familii Mari
Volkswagen ID. Era reprezintă o premieră pentru brand, fiind primul său vehicul electric cu autonomie extinsă (EREV), dezvoltat în parteneriat cu SAIC. Varianta sa concept a fost dezvăluită la Salonul Auto de la Shanghai 2025 ca un SUV de dimensiuni mari, dedicat familiilor numeroase. Printre punctele sale forte se numără cele trei rânduri de scaune (cu configurații de șase sau șapte locuri), o autonomie combinată de peste 1.000 km și un sistem avansat de asistență pentru șofer de nivel L2.
Designul Confirmă Conceptul, Detalii Sub Camuflaj
Imaginea partajată de Ralf Brandstaetter arată un ID. Era de serie, acoperit cu camuflaj. În ciuda foliei de protecție dense, se poate observa o aliniere puternică cu stilul exterior al conceptului dezvăluit anterior. ID. Era adoptă faruri dispuse pe două niveluri, cu lumini de zi subțiri și faruri LED. Se remarcă linia înaltă a capotei, un plafon plat și un senzor LiDAR integrat, esențial pentru funcțiile de asistență avansată. Mânerele ușilor sunt retractabile, în ciuda noilor cerințe de siguranță publicate anterior în China, ceea ce sugerează o abordare curajoasă a designului.
Crossover-ul Volkswagen ID. Era prezintă, de asemenea, arce proeminente ale roților, jante cu mai multe spițe, bare de pavilion și o priză de aer activă. Include oglinzi laterale convenționale și un port de încărcare poziționat în aripa spate dreaptă. Interiorul ID. Era nu a fost încă dezvăluit oficial, dar se poate observa un ecran mare și tetiere moi, cu perne confortabile, pentru șofer.
Specificații Tehnice și Contextul Pieței: Deși nu există informații oficiale detaliate despre specificațiile tehnice ale SUV-ului Volkswagen ID. Era, este probabil ca sistemul său de propulsie să fie similar cu cel al modelului EREV de la IM Motor, un partener SAIC. Spre exemplu, crossover-ul fastback IM LS6 EREV beneficiază de o platformă de 800V cu o baterie de 66 kWh, oferind o autonomie CLTC de 450 km. Acest pachet alimentează două motoare electrice cu o putere maximă combinată de 500 kW (aproximativ 670 CP).
Producția de volum a ID. Era este programată să înceapă în aprilie 2026, ceea ce sugerează că SUV-ul va fi disponibil pentru achiziție odată cu Salonul Auto de la Beijing din același an. ID. Era va concura cu alte vehicule EREV de dimensiuni mari, precum Li L9 și Aito M9.
O Oportunitate Ratată? Contextul pieței chineze pentru EREV-uri este însă în schimbare. Volumele de vânzări ale vehiculelor cu autonomie extinsă au înregistrat un declin timp de cinci luni consecutive în China, deoarece cumpărătorii locali se orientează mai degrabă către vehiculele pur electrice (BEV) și plug-in hybrid (PHEV). Se pare că Volkswagen ar putea fi ratat perioada de creștere explozivă a vehiculelor cu „range extender”, intrând pe piață într-un moment în care preferințele consumatorilor se reorientează.


