Noul MG 4 va fi primul model cu baterie semi solid state

Da mai departe!

La un eveniment media din 17 iulie, Chen Cui, directorul general al mărcii MG, a confirmat că noul hatchback electric MG4 va fi primul vehicul electric de pe piața de masă la nivel global care va dispune de o baterie semi-solid-state. Acesta va debuta oficial pe 5 august.

„Noua baterie, furnizată de QingTao Energy, conține doar 5% electrolit lichid”, a declarat Chen. MG afirmă că această baterie a trecut teste riguroase de siguranță, inclusiv un test de perforare la 360 de grade, și oferă o autonomie CLTC de 537 de kilometri. Densitatea energetică este de 180 Wh/kg. În plus, MG raportează că bateria oferă o retenție a autonomiei cu 13,8% mai bună în condiții de frig la -7°C în comparație cu bateriile tradiționale litiu-fier-fosfat (LFP).

Prețul estimat pentru MG4 actualizat este între 80.000 și 120.000 de yuani (aproximativ 11.000 până la 16.400 USD), țintind direct BYD Dolphin, un vehicul electric compact de top în China. Chen Cui a indicat la briefing că, dacă prețul este competitiv cu cel al modelului Dolphin, „nu există niciun motiv pentru care clienții să nu aleagă MG4”.

MG susține că MG4 utilizează un pachet de baterii de 70 kWh, alimentând un motor electric montat pe spate de 120 kW într-o configurație cu un singur motor și tracțiune spate. În contrast, BYD Dolphin are tracțiune față cu un motor de 70 kW în versiunea de bază și un motor opțional de 150 kW în versiunile superioare. Această diferență ar putea oferi MG4 un avantaj în dinamica de condus și performanță.

Noul MG4 este mai mare decât modelul anterior și decât concurenții săi. Măsoară 4.395 mm în lungime și 1.842 mm în lățime, cu un ampatament de 2.750 mm, în comparație cu cei 4.280 mm lungime și 2.700 mm ampatament ai modelului Dolphin. Această dimensiune crescută ar putea oferi mai mult spațiu interior și capacitate de încărcare.

La interior, MG4 debutează cu sistemul de cockpit MG×Oppo, dezvoltat în parteneriat cu Oppo. Sistemul integrează funcțiile smartphone-ului cu interfața mașinii, suportând comenzi vocale, navigație prin gesturi și sincronizare a aplicațiilor telefonului.

Producția noului MG4 a început la fabrica SAIC din Nanjing, înaintea lansării oficiale din august. Vizual, mașina adoptă un design inspirat de roadsterul electric MG, Cyberster, prezentând o parte frontală sculptată, unități de faruri separate și o emblemă frontală iluminată. Sunt introduse două noi culori exterioare: Donglai Purple, un violet metalic cu efect perlat, și Qingbo Green, folosind pigmenți perlați europeni importați.

Related posts