Exporturile de vehicule electrice (VE) ale Chinei au crescut cu 19% de la an la an în primele cinci luni din 2025, conform datelor publicate de Administrația Generală a Vămilor pe 9 iunie. Exporturile de produse fabricate (echipamente) au ajuns la 6,22 trilioane de yuani (aproximativ 858 de miliarde USD), o creștere de 9,2% față de anul trecut, reprezentând 58,3% din totalul exporturilor țării. Impulsul exporturilor a fost condus de vehiculele electrice, mașinile de construcții (în creștere cu 10,7%), nave (în creștere cu 18,9%) și roboții industriali (în creștere cu 55,4%).
Chery a condus producătorii auto interni la exporturile totale de vehicule, cu 250.800 de unități exportate în primele cinci luni. MG (deținut de SAIC) a urmat cu 168.700 de unități. Geely s-a clasat pe locul al treilea cu 160.900 de unități, marcând o creștere remarcabilă de 103,3% de la an la an. De remarcat este faptul că 70.600 dintre exporturile Geely au fost către piețele europene.
BYD s-a clasat pe locul al patrulea cu 159.300 de unități exportate. Cu toate acestea, doar 61,05% dintre acestea au fost vehicule pur electrice, restul fiind hibride plug-in – reflectând o cerere externă relativ mai mică pentru vehiculele electrice cu baterii (BEV) decât pe piața internă. Haval a urmat cu 90.700 de unități, dintre care 95,35% au fost vehicule tradiționale cu combustibil, și a înregistrat o creștere de peste 80% de la an la an.
Changan, pe locul șase, a exportat 82.100 de vehicule, dar a înregistrat o scădere accentuată de 29,1% de la an la an, fiind singurul producător auto chinez de top care a înregistrat un declin în această perioadă. Alte mărci din top zece au inclus Roewe (48.700 de unități), Jetour (41.500 de unități), Trumpchi de la GAC (30.800 de unități, în creștere cu 253,04%) și JAC (27.200 de unități), un nou venit pe piața globală.
În general, primii zece exportatori s-au încadrat în trei categorii: patru mărci au exportat peste 150.000 de unități, două au exportat între 50.000 și 100.000 de unități, iar celelalte patru au exportat fiecare mai puțin de 50.000 de unități.
La o scară mai largă, comerțul total de bunuri al Chinei (importuri și exporturi combinate) pentru ianuarie-mai a fost de 17,94 trilioane de yuani (aproximativ 2,47 trilioane USD), în creștere cu 2,5% de la an la an. Numai exporturile din luna mai au crescut cu 6,3%, ajungând la 2,28 trilioane de yuani (aproximativ 314 miliarde USD), în ciuda faptului că au avut cu două zile lucrătoare mai puțin decât în aceeași lună a anului trecut.
Comerțul Chinei cu partenerii cheie a continuat să crească. Exporturile către ASEAN au crescut cu 16,9%, către UE cu 13,7%, către Africa cu 35,3% și către cele cinci țări din Asia Centrală cu 8,8%. Comerțul cu națiunile africane a atins un maxim istoric pentru această perioadă, totalizând 963,2 miliarde de yuani (aproximativ 133 de miliarde USD), exporturile reprezentând 599,6 miliarde de yuani (aproximativ 83 de miliarde USD), în creștere cu 20,2%.