BMW Seria 7 – limuzina high-tech

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

BMW Seria 7 a ajuns să fie un reper în segmentul său, o dată cu noua generație a devenit și mai tehnologizat, iar 730d Xdrive a sosit la testele AutoReport.ro de la MHS Motors/Automobile Bavaria.
De la început putem spune că cele mai mari inovații ale noii generații sunt structura caroseriei care foloseşte elemente din fibră de carbon, farurile adaptive cu tehnologie laser și o nouă interfaţă iDrive care foloseşte comanda cu gesturi.
Designul noului BMW Seria 7 a primit update care face mașina mult mai atrăgătoare și mai sportivă. Proporţiile armonioase şi limbajul liniilor şi formelor crează o formă zveltă, puternică şi uşoară, care nu trădează dimensiunile chiar dacă acesta este cel mai lung model construit vreodată de BMW.
Atenţiile pentru detalii fac ca automobilul să dezvăluie mereu forme şi contraste noi. În plus, controlul perfect al suprafeţelor şi detaliilor, aşa cum este forma montantului C care scoate în evindenţă curba Hofmeister, refelectă precizia tehnică cu care este construit întregul automobil. În față, blocurile optice au primit lumini de tip LED, aceeași tehnolofie fiind întâlnită și pe BMW i8.
Sub capotă, modelul testat de noi, 730d Xdrive are un motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (supraalimentare cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail). Cu o capacitate de 3 litri, acesta produce o putere de 265 CP la 4.000 rpm, iar cuplu maxim este de 620 Nm obținut între 2.000 şi 2.500 rpm. Performanțele sunt și ele foarte bune, cu o acceleraţie 0-100 km/h care se face în 5,9 secunde. Având în vedere aceste cifre, deși mașina este destul de masivă, nu duce niciodată lipsă de putere, dovadă că poate ajunge și la 250 km/oră (aceasta fiind limitarea electronică).
Ținuta de drum a mașinii este aproape de perfecțiune. Noul BMW Seria 7 oferă cel mai sofisticat tren de rulare de pe piaţă. Configuraţia standard include suspensie pneumatică pe ambele punţi cu reglarea gărzii la sol (o premieră pentru BMW) şi Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor).
Ambianţa exclusivistă din interiorul noului BMW Seria 7 este îmbunătăţită de un design al luminilor ce a fost aranjat cu precizie. Opţiunea de lumini Ambient include acum Covorul de lumini Welcome, care oferă o iluminare atractivă a zonei din jurul uşilor. În interior, regăsim un design actualizat, un nou volan dar și materiale și finisaje foarte bune. În interiorul acestei mașini pot călători în cele mai bune condiții 5 persoane, dar, cu adevărat ideal ar fi să fie doar 2 pasageri în spate pentru a beneficia de sistemele și spațiile de stocare prezente aici.
Cu adevărat impresionantă este tehnologia prezentă în interior. Monitorul sistemului de operare iDrive vine în premieră sub forma unui Touch Display. Aceasta înseamnă că clienţii vor putea opera sistemul în maniera intuitivă a dispozitivelor portabile. Sistemul de control clasic, cu controller rotativ, butoane rapide şi butoane favorite este şi acesta disponibil pentru a putea asigura operarea sistemului într-un mod care nu distrage atenţia de la condus. Sistemul combină operarea în siguranţă, în timpul condusului, prin intermediul controller-ului clasic şi operarea intuitivă a unui ecran tactil. Utilizatorul poate comuta între oricare mod de comandă, oricând, rapid şi simplu, iar sistemul se adaptează automat, instantaneu.
O completare a funcţionalităţii sistemului iDrive, o altă premieră mondială, este controlul BMW prin gesturi. Mişcări ale mâinii înregistrate de un senzor 3D amplasat în plafon, în zona oglinzii, oferă o modalitate extrem de intuitivă şi uşoară de operare a funcţiilor de infotainment. Gesturile pot fi utilizate pentru o serie de funcţii, inclusiv ajustarea volumului audio şi pentru a accepta sau a respinge apelurile telefonice.
Pe această mașină regăsim cele mai noi sisteme active de siguranță. Funcţiile de asistarea a controlului direcţiei şi al benzii, de asistare a schimbării benzii cu protecţie activă în caz de coliziune din lateral, de prevenire a coliziunilor din spate şi de avertizare la trafic transversal au fost adăugate în sistemul Driving Assistant Plus. Totodată, Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaj) – care acum implică un condus semiautomat – poate fi utilizat în premieră şi în afara autostrăzilor, pe orice tip de drum. Iar sistemul Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go poate prelua restricţiile de viteză detectate de funcţia Speed Limit Info, una dintre multele premiere mondiale tehnologice pe care le oferă noul model. La fel, o noutate absolută este şi noua generaţie a sistemului Surround View cu vizualizare 3D. Acest mod simulează o vedere cu camere amplasate în exterior, în jurul automobilului, pentru o mai bună orientare la parcare.
BMW Seria 7 730d xDrive
Viteza maximă: 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 5,8
L/l/î: 5.098/1.902/1.467
Masă proprie: 1.900 kg
Cilindree (cmc): 2.993
Putere (CP): 265 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 620 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts