Seat nu se predă și nici nu moare

Da mai departe!


Seat ar putea rămâne în industria auto ca o marcă de nivel de intrare în cadrul grupului VW, oferind un vehicul electric accesibil bazat pe platforma VW ID.1. De asemenea, marca spaniolă va continua să producă și modele ICE pentru alte piețe decât cea europeană.

Într-o întorsătură neașteptată a sorții, Seat ar putea rămâne în industria auto, asumând rolul unei companii de nivel de intrare în cadrul Grupului VW. Contrar rapoartelor anterioare care sugerau că producătorul auto spaniol ar trebui să se concentreze pe soluții de mobilitate, se pare că Seat lucrează la versiuni actualizate ale gamei sale actuale, precum și la un vehicul electric urban accesibil, care împărtășește platforma cu viitorul VW ID.1.

În septembrie 2023, lucrurile nu păreau prea promițătoare pentru companie, când CEO-ul Grupului VW, Thomas Schäfer, a fost citat spunând că „viitorul Seat este Cupra”. Cu toate acestea, în timp ce modelele premium ale Cupra sunt mai profitabile decât echivalentele lor cu sigla Seat, acestea din urmă ar putea rămâne în peisaj mai mult decât am fi crezut inițial.

Vestea bună pentru fanii Seat (și angajații acestora) a fost împărtășită de Marcus Gossen, care este directorul mărcilor Seat și Cupra în regiunea Regatului Unit. Vorbind cu Autocar, Gossen a confirmat că Seat va lansa un automobil în termen de cinci ani, adăugând că: „Lucrăm intens pentru a avea un nivel de intrare potrivit pentru Grupul VW, iar coordonarea pentru acesta este responsabilitatea Seat SA din Spania”.

În timp ce șeful SEAT din Regatul Unit a subliniat că „Nu există nicio declarație despre un produs BEV pentru Seat în prezent”, a lăsat o fereastră deschisă pentru speranță, afirmând că „Întotdeauna există loc pentru vise”. Aceste vise se axează în jurul unui vehicul electric cu sigla Seat, care își va împărți platforma cu crossover-ul urban electric VW ID.1, așteptat să intre în producție în 2026.

Înainte ca Marcus Gossen să menționeze ID.1, se credea că Seat se va concentra pe scuterele electrice Mo și un quadriciclu greu iminent pentru a concura cu Citroen Ami. Ca o actualizare, viitorul hatchback Cupra Raval se bazează pe VW ID.2, puțin mai mare și mai scump, ceea ce este probabil și cazul pentru viitorul SUV electric Skoda Small.

Citind printre rânduri, Seat ar putea oferi cel mai accesibil vehicul electric din portofoliul Grupului VW, continuând moștenirea modelului Seat Mii Electric, care a fost întrerupt. Un preț mai scăzut ar putea fi obținut prin furnizarea de echipamente mai puține în comparație cu VW ID.1 și utilizarea de componente comune pentru a beneficia de economia de scară.

Urmează Mai Multe Facelift-uri Pentru Modelele Cu Motoare cu Ardere Internă


În afara vehiculului electric accesibil, Seat va menține modelele sale cu motoare cu ardere internă actualizate cu mai multe facelift-uri. Fotografii noștri spioni au surprins deja prototipuri cu camuflaj ale modelului Seat Leon, care prezintă modificări de stil inspirate de Cupra. Lansarea compactului hatchback spaniol va urma probabil lansarea facelift-ului viitor al VW Golf, moștenind unele dintre îmbunătățirile tehnologice și mecanice ale acestuia din urmă.

A patra generație a modelului Leon, care a debutat în 2020, a fost ultimul model complet nou lansat de Seat. A fost urmată de actualizări la mijlocul ciclului de viață pentru SUV-ul Ateca în 2020 și pentru modelele subcompacte Ibiza și Arona în 2021. Gama actuală include și SUV-ul emblematic Seat Taracco, bazat pe Kodiaq, care este prezent pe piață din 2018.

Nu știm care dintre modelele menționate anterior vor primi o prelungire a vieții până când era exclusiv electrică din Europa îi va determina pe cei de la Seat să le întrerupă complet.

Related posts