Raportul grupului BMW pentru primul trimestru al acestui an pune accent pe creșterea vânzărilor de automobile electrice, dar informațiile de ansamblu arată performanțe financiare în scădere pentru compania germană.
BMW Group a înregistrat un puternic declin al profitului în primul trimestru al acestui an, pe fondul stagnării veniturilor companiei. Rezultatul este destul de surprinzător, dar vine într-un context al vânzărilor care a adus o creștere de numai un procent, cu scăderi destulde importante pentru MINI, Rolls Royce și divizia Moto.
Veniturile BMW Group s-au ridicat în primele trei luni ale anului la 36,6 miliarde euro, în scădere ușoară de la 36,8 miliarde (-0,6%), scăderea pe segmentul Auto fiind peste 1%. Valoarea EBIT a scăzut însă simțitor, cu 24,6%, la 4,05 miliarde euro, adică un minus de 1,3 miliarde euro față de anul trecut. Pe segmentul Auto, scăderea a fost chiar mai mare, de 28,2%, aici fiind înregistrat un declin de un miliard de euro.
În consecință, profitul net al companiei pe intervalul ianuarie – martie s-a diminuat semnificativ cu aproape 20 de procente, la 2,9 miliarde euro, față de 3,66 miliarde, în 2023. Câștigul per acțiune a pierdut 16,8%, ajungând la 4,42 euro, față de 5,31 euro în 2023.
Marja EBIT a grupului a scăzut la 11,4%, fiind mai mică cu 2,5 puncte față de valoare de acum un an, iar marja pe segmentul auto a coborât la limita inferioară a intervalului țintit, de 8 – 10 procente, față de 12,1% în 2023, în intervalul similar.
BMW subliniază în raportul său avansul pe care l-au luat mașinile electrice vândute de grup, care au crescut cu 28%, la un volum de aproximativ 83.000 de vehicule, ridicând totalul de vehicule electrificate, livrate de companie în ultimii doi ani, la peste 1,1 milioane de unități. Ponderea vehiculelor electrice în totalul vânzărilor a fost de 13,9%.
„Ultimele nouă trimestre subliniază continuitatea și fiabilitatea BMW: așa cum era planificat, extindem dinamic ponderea vehiculelor electrice, menținând în același timp un nivel ridicat de profitabilitate. Unii numesc aceasta transformare – pentru noi, este un progres continuu”, a declarat CEO-ul BMW AG, Oliver Zipse . „Vom rămâne pe acest curs: oferim clienților noștri cele mai recente inovații și cea mai recentă tehnologie – pentru toate sistemele de propulsie ale vehiculelor. Drept urmare, continuăm să generăm o cerere puternică cu produse puternice.”