Am profitat de iarnă și am plecat alături de Mazda CX-5 într-un test în zona Cheia. Acolo am dat SUV-ului japonez ocazia de a înfrunta o iarnă adevărată și drumuri pline de zăpadă.
Prima generație Mazda CX-5 a schimbat total fața producărului la nivel japonez. Acum, a doua generație are, cel puțin la nivel de design, o misiune la fel de grea: să inoveze și să reinventeze niște tușe care erau și așa foarte moderne.
Designul Kodo care a făcut din prima generație CX-5 cea mai bine vândută mașină a Mazda, a evoluat foarte bine. Blocurile optice și grila mai fine sunt inspirate de cele ale senzaționalului concept RX Vision, lansat în 2015 la Tokyo. Acum CX-5 are cele mai frumoase blocuri optice față din segment. Partea față vine cu un calandru uriaş, cu contur ce muşcă din faruri, dar şi un spaţiu liber între conturul superior al calandrului şi cel cromat inferior şi lateral. Silueta este acum mai agresivă și mai sportivă. În spate, blocurile optice sunt mai mici decât la precedenta generație și par inspirate de cele de la sportiva MX-5.
Caracteristicile Jinba-Ittai ale primului model cu gama completă de tehnologii SKYACTIV au evoluat în concordanță cu filosofia centrată pe șofer a producătorului, pentru a le oferi și pasagerilor senzația de unitate cu mașina. Astfel, habitaclul cu dotări intuitive are un plus de confort și o ergonomie îmbunătățită, inclusiv un head up display proiectat direct pe parbriz. Materialele sunt foarte apropiate de clasa premium, iar finisajele sunt foarte bune. În Mazda CX-5 au loc 5 persoane cu bagajele aferente. De fapt, în ciuda unei siluete sportive, găsim în interior o mașină foarte spațioasă. În perioada aceasta de iarnă, am apreciat în mod deosebit încălzirea în scaune și în volan.
Confortul a fost îmbunătățit, datorită scaunelor anti-oboseală, antifonării superioare a habitaclului, suspensiei și trenului de rulare, precum și a sistemului G-Vectoring Control (GVC), care sporește deopotrivă manevrabilitatea și siguranța. Noul CX-5 vine și cu ultimele inovații Mazda în materie de siguranță activă. La exterior, linia mai joasă a plafonului și stilul minimalist inspiră o postură sportivă, dar rafinată, poate cel mai bine exprimată prin intermediul culorii premium roșu soul cristal, foarte profundă și cu reflexii strălucitoare.
Sub capotă avem un motor pe benzină de 2,5 litri. Acesta produce 192 CP și este cuplat la o cutie automată cu 6 trepte. Deși ne așteptam ca acest motor să fie gurmand, am descoperit că și pe autostradă a consumat destul de puțin. Deci avem acum o Mazda care pornește destul de prompt și se descurcă foarte bine și pe autostradă. Cutia își face treaba foarte bine, fiind la fel de rafinată ca cele mai bune din gamă. Noi am testat acest model pe traseul București- Constanța și am descoperit că are un comportament dinamic foarte bun. Direcția este și ea foarte precisă și, per total, niponii au făcut o mașină confortabilă, dar care oferă și note sportive. Nu degeaba noi, în echipă, mai denumit Mazda ca fiind BMW-ul japonez.
GVC este în echipare standard și ambele modele sunt disponibile cu o gamă extinsă de sisteme de siguranță activă i-ACTIVSENSE care beneficiază, printre altele, de avantajele noilor tehnologii de camere video. Printre programele avansate prezente la bord se numără: asistentul de frânare inteligent pentru oraș cu recunoașterea semnelor de circulație, controlul vitezei de croazieră cu radar, farurile adaptive cu LED și multe alte inovații în domeniul siguranței.
Mazda CX-5 Revolution Plus AT6
0-100 km/h: 9,2 s
Viteză maximă: 195 km/h
L/l/î: 4.550/1.840/1.680
Masă proprie: 1.230 kg
Volum portbagaj (l): 350
Cilindree (cmc): 2.488
Putere (CP): 194 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 258 la 4.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (extraurban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte