BENTLEY Mulsanne – finalul unei ere

Da mai departe!

După mai mult de un deceniu de producție a modelului, ultimul exemplar de Mulsanne a fost finalizat, un pas ce semnifică sfârșitul unei cariere ilustre și extraordinare. Peste 7.300 de exemplare – toate lucrate artizanal la casa Bentley din Crewe, Cheshire – au întruchipat capacitatea Bentley de a produce berlina de lux supremă.

Pentru că petrecerile obișnuite, de final de producție sunt acum reduse de pandemia COVID-19, colegii Bentley s-au adunat pentru fotografii cu ultimele mașini produse, menținând restricțiile de distanțare socială, și au marcat despărțirea de Mulsanne, împărtășindu-și, în fața camerei de luat vederi, gândurile despre flagship-ul Bentley care ne părăsește. Bentley lansează astăzi atât acest film „Colegul”, cât și o suită de imagini ale penultimului exemplar pentru clienți – un Mulsanne Speed „6.75 Edition by Mulliner” cu finisaj „Rose Gold over Tungsten”, care se va îndrepta către un client norocos din SUA. Un Mulsanne extrem de special, rămâne, deocamdată, în Crewe, viitoarea sa casă rămânând un secret foarte bine păzit.

Tradiția Mulsanne poate fi urmărită în istoria Bentley, de la originalul 8 Litre din 1930 – ultima mașină proiectată și dezvoltată de însuși W.O. Bentley – cel mai luxos Bentley construit la vremea sa.
Președintele și directorul general al Bentley, Adrian Hallmark, comentează:
„Mulsanne este punctul culminant a tot ceea ce am învățat la Bentley în primii 100 de ani de producție a celor mai luxoase mașini din lume. Fiind vârful nostru de gamă de mai bine de un deceniu, Mulsanne și-a consolidat ferm locul în istoria Bentley ca un model cu adevărat emblematic. Sunt extrem de mândru de sutele de proiectanți, ingineri și meșteri care au dat viață modelului Mulsanne în ultimii zece ani. Acum, pe măsură ce începem călătoria Bentley pentru a defini viitorul mobilității durabile de lux prin strategia Beyond100, rolul de flagship al Bentley trece la noul Flying Spur”.
În ultimii 11 ani, peste 700 de persoane au investit aproape trei milioane de ore în artizanatul berlinei ultraluxoase de la Bentley. Producția caroseriilor de Mulsanne a necesitat aproximativ 42 de milioane de puncte de sudură, iar crearea somptuoaselor interioare din piele a durat mai mult de un milion de ore. S-au petrecut aproape 90.000 de ore pentru lustruirea mașinilor, înainte de a se trece la peste patru milioane de puncte individuale de control al calității. Mulsanne s-a născut din dragoste.

O istorie a Mulsanne
De la lansarea Mulsanne, modelul a continuat să evolueze de-a lungul întregii sale vieți. Prezentat la Pebble Beach, în 2009, noul Mulsanne, dezvoltat de la zero în casa Bentley din Crewe, avea un design exterior și interior distinctiv, un nou șasiu și o nouă variantă a emblematicului motor V8 de 6,75 litri.

Primele îmbunătățiri ale Mulsanne au fost prezentate în 2012, sub forma versiunii Mulliner. O gamă de caracteristici noi de design, impresionante, a inclus jante unice de aliaj de 21 inci, guri de aerisire Bentley Flying „B” și un interior tapițat cu piele brodată în modelul specific, în carouri, asociat unei trape mari de sticlă, cu deschidere înclinată și un mini-frigider electric, proiectat special.

Al doilea dintr-o linie de trei modele derivate din Mulsanne – Speed – a fost prezentat în 2015. Dând viață celei mai rapide experiențe de conducere ultra-lux, Mulsanne Speed a fost dotat cu o versiune modernizată a motorului V8 de 6,75 litri, oferind 537 CP (530 bhp / 395 kW) și 1.100 Nm (811 lb.ft), împreună cu suspensia și direcția sportive selectabile. Caracteristici de stil noi și moderne au făcut din Mulsanne Speed o declarație a chintesenței luxului britanic.

O nouă familie Mulsanne a debutat la Geneva în 2016, când modelul a primit o gamă largă de îmbunătățiri pentru a ridica și mai mult standardul de lux oferit în cea mai luxoasă berlină din lume. O suită de revizii stilistice elegant executate a diferențiat noul Mulsanne de predecesorul său. Întregul stil al părții frontale a mașinii (înaintea stâlpului A) a fost complet reproiectat. Aripile, capota, masca radiatorului, grilele, luminile și barele de protecție față și spate au fost modificate, oferind mașinii un aspect mai modern și mai integrat.

În interior, noul Mulsanne se lăuda, de asemenea, cu scaune reproiectate, mânere de uși și cotiere noi, precum și cu un sistem de comandă unic pentru geamuri. Noul Mulsanne a oferit un sistem de infotainment complet nou, cu tehnologie de navigație de top. De asemenea, a prezentat o selecție de sisteme de infotainment la bord care au ridicat standardul pentru divertisment audio și vizual în mișcare.

În plus, Mulsanne Extended Wheelbase, a treia variantă Mulsanne, a fost dezvoltată ca să ofere un plus de confort pasagerului. Extensia de 250 mm a ampatamentului Mulsanne (de la 3.266 mm până la 3.516 mm) a fost în totalitate în beneficiul spațiului de la picioare pentru scaunele din spate. Această creștere semnificativă a spațiului interior a făcut din Mulsanne limuzina de lux cu cele mai generoase proporții și, de departe, cel mai confortabil mod de a călători pe patru roți. Adăugarea unei console generos dotată pentru a separa cele două scaune din spate, suporturile pentru picioare în stilul scaunelor din avioane, perdelele de confidențialitate și masa pliabilă ornată au completat mediul de lux de neegalat.


Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner

În 2020, mașinile din seria finală de producție formează ediția specială „6.75 Edition by Mulliner”, care reprezintă sfârșitul epocii Mulsanne. Luându-și numele de la legendarul motor de 6,75 litri, care anul acesta a ajuns și el la sfârșitul ciclului de producție, după mai bine de 60 de ani, „6.75 Edition” este limitată la doar 30 de exemplare.

Trimiteri subtile la motorul mașinii sunt evidente în întreaga mașină. Pentru a numi doar câteva, comenzile de ventilație din interior sunt înlocuite de modele având versiuni în miniatură ale capacului de ulei al motorului. Cadranul ceasului și al instrumentelor de bord minore sunt gravate cu schemele unor secțiuni ale motorului.

Tratamentele pentru nuanțe întunecate la mascota Flying B de pe capotă, grila radiatorului Mulliner Serenity și finisajele evacuărilor aduc un plus de definiție, în timp ce roțile Mulsanne Speed de 21 de inci, cu cinci spițe, au un finisaj unic lucios, cu porțiuni negre.

Sub capotă, galeria de admisie a motorului va fi finisată în negru în locul tradiționalului argintiu, iar placheta cu numărul motorului – semnată în mod tradițional de meșterul care a construit motorul – a fost semnată de Adrian Hallmark.

Related posts