Dunlop a anunțat că anvelopa de stradă omologată și pentru pistă, Dunlop GP Racer D211, va fi înlocuită cu un produs complet nou la începutul anului 2017, după ce a încheiat validarea și programul de testare a noii anvelope – incluzând aici și câteva curse dure desfășurate la nivel mondial! Obiectivul cheie al Dunlop a fost acela de a dezvolta o anvelopă cu un nivel extrem de ridicat al manevrabilității, iar acest proces de validare confirmă atingerea acestui obiectiv.
Nemulțumită de ideea de a face o testare secretă care să confirme calitățile anvelopei, Dunlop și-a supus noua anvelopă GP Racer D212 la un test public al abilităților sale.
Anvelopele prototip au fost folosite în timpul cursei de 12 ore de la Portimao și în timpul cursei de 24 ore de la Barcelona, iar specificațiile finale de pre-producție ale anvelopei au fost utilizate în cursa de la Bol d’Or în 2016, iar, înainte de testul public final, prima serie cu specificații de producție GP Racer D212 a fost folosită în Campionatul Francez de Superbike – în care Lucas Mahias a alergat pe o Yamaha GMT94 cu care și-a adjudecat victoria la ambele clase de supersport.
Directorul de tehnologie Dunlop, Sebastien Montet, a explicat necesitatea unui astfel de test: “Am desfășurat mii de teste pe circuit și pe stradă în plus față de alte multe ore de simulare. Dar nimic nu se compară cu o cursă reală care să testeze performanța, durabilitatea și consistența noii anvelope chiar în mijlocul unei competiții intense. Avem dovada performanței multora din caracteristicile tehnologice ale anvelopei, extrase din anvelopele noastre de curse de până acum, și până la finalul procesului de validare am ales să echipăm cu produsul nostru final motocicletele care se luptă în campionat”.
Anvelopa D212 GP Racer prezintă câteva tehnologii dovedite printre care se numără:
– Un nou compus Multi-Tread proiectat pentru a îmbunătăți durabilitatea, timpul de încălzire și aderența.
– Sistemul revoluționar NTEC, care permite reglarea presiunii pentru o performanță optimă pe circuit și pe stradă.
– Anvelopa are de asemenea un nou profil dezvoltat pentru roata față și pentru roata spate pentru a spori agilitatea și încrederea pilotului.
Aceste tehnologii includ și cele ce au fost învățate din anvelopa profesională de curse Dunlop, GP Pro D212, o anvelopă pe care Michael Dunlop s-a bazat în 2013 pentru a bate recordul pe turul de pistă la Isle of Man TT cu 131,2mph – mai repede decât a făcut-o pe o motocicletă de suprbike echipată cu anvelope slick.
Dunlop a ales să facă validarea finală a produsului în cursele de anduranță datorită varietății circuitelor care sunt utilizate în acest campionat.
Circuitul Montmelo a fost ales pentru a dezvolta compusul pentru anduranță grație curbelor sale lungi și a condițiilor cu temperaturi foarte ridicate din cursa de 24 de ore de la Barcelona, acesta fiind cel mai dur test pentru performanța la anduranță a acestei anvelope.
Bol d’Or a fost un test solicitant pentru frânarea de la mare viteză și pentru nivelul stabilității după linia dreaptă de mare viteză, numită Mistral. Cursa de 12 ore de la Portimao este și ea o pistă foarte cunoscută grație schimbărilor de direcție și a celor de nivel. Aici, noul profil pentru roata față furnizează o manevrabilitate mai ușoară decât predecesoarea sa.
Anvelopa GP Racer D212 va fi pusă în vânzare în Europa din ianuarie 2017. Gama constă dintr-o dimensiune pentru roata față și patru dimensiuni pentru roata spate.