Autoutilitara Caddy se întoarce la testele noastre în varianta Dark Label, adică MPV mai exclusivist, cu dotări suplimentare. Aceasta este a 5-a generație a utilitarei germane și vine cu o mulțime de noutăți față de precedenta, dar cea mai importată este că se apropie tot mai mult de conceptul de mașină de familie.
Fostul design de utilitară a căpătat linii și accente care te duc cu gândul mai degrabă la o mașină futuristă decât la o utilitară. Acest lucru este valabil mai ales la partea dață, acolo unde blocurile optice, grila și bara de protecție față au detalii cum n-am mai văzut la altă utilitară.
Silueta a rămas tot una boxy, dar tot face din Caddy un MPV arătos în varianta pentru persoane. Liniile sunt mai frumos conturate, iar blocurile optice spate au o semnătură luminoasă LED ce ne arată că au fost prelungite până aproape de plafon.
Gama Caddy se extinde și primește o ediție specială exclusivă, la care numele spune totul.
Diverse elemente de design negru și un interior de înaltă calitate urmăresc să facă VW Caddy „Dark Label” cu adevărat special. Această nouă ediție specială se bazează pe nivelul de echipare „Life” și include elemente precum un suport negru pentru acoperiș, jante ușoare de 17 inch „Columbo” cu finisaj lucios în culoarea neagră, precum și inscripții decorative în folie de culoare potrivită. De asemenea, carcasele oglinzilor exterioare sunt vopsite în negru, mânerele ușilor sunt în culoarea caroseriei, iar șina ușii glisante este neagră. Printre dotările incluse se numără un plafon panoramic din sticlă, faruri principale cu LED-uri și lumini de zi cu LED-uri, stopuri cu LED-uri și sistemul de pornire fără cheie „Keyless Start”. Acest pachet poate fi combinat cu una dintre cele patru culori exterioare disponibile: Deep Black Perl, Indium Grey Metallic, Starlight Blue Metallic și Pure Grey ca a doua nuanță de gri.
Caddy „Dark Label” poate fi comandat cu ampatament scurt sau lung și oferă o gamă de motoare pe benzină și motorină, cu tracțiune față sau integrală, disponibile pentru Caddy.
Sub capota modelului testat avem un motor de 2 litri diesel cu o putere de 122 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze automată. Consumul este unul foarte satisfăcător, am obținut un rezultat de 5 litri la 100 km în condițiile în care am rulat peste 600 de kilometri pe autostradă, drum național și în oraș. Cutia este foarte bine etajată și știm că în aproape fiecare comunicat de presă producătorii de utilitare spun că produsul lor se conduce ca un autoturism, de data aceasta este adevărat: Caddy se conduce ca un model de clasa compactă.
Suspensiile sunt foarte confortabile și fac din acest Caddy o mașină foarte bună de familie.
În interior, designul s-a îmbunătățit considerabil, iar materialele și finisajele folosite sunt chiar mai bune decât la unele modele din segmentul C. Loc este suficient pentru 5 persoane, dar și pentru bagajele tuturor. Caddy vine acum cu sistem de infotainment care permite și conectare de tip Android Auto sau Apple Car Play. Cabina de pilotaj și infotainment formează un peisaj digital de ultimă generație (Innovision Cockpit). De asemenea, au fost digitalizate numeroase alte elemente de control: acestea includ un modul de butoane pentru funcțiile luminoase și vizuale, un volan multifuncțional și butoane de acces direct pentru diferite funcții din meniu. Digital Cockpit este clar și bogat în contrast și are o diagonală a ecranului de 25,4 cm.
Numeroasele dotări de siguranţă şi confort disponibile pentru noul Caddy protejează ocupanţii şi ajută şoferul. Modelul dispune adiţional şi de airbag-uri laterale şi de tip cortină. Modelul de test este echipat cu un sistem de asistență la parcare ce are și cameră pentru marșarier.
Din punct de vedere al sistemelor active de siguranță, Caddy este bine dotat cu: asistent de schimbare a benzii de rulare, avertizării traficului din spate, asistenței pentru remorcă și asistenței de călătorie.