Xiaomi Auto a ajuns rapid la un acord cu Hyperion Leasing (Tianjin) pentru a promova exportul de mașini electrice pe piețele principale. Anterior, Xiaomi susținea că nu va exporta oficial mașini timp de câțiva ani, concentrându-se pe piața internă. Se pare că planurile companiei s-au schimbat.
Hyperion Leasing (Tianjin) este o filială a companiei de stat China National Machinery Industry (Sinomach). Această companie a fost fondată în 1997 ca o întreprindere gestionată direct de guvernul chinez. Sinomach are în prezent 160.000 de angajați, 40 de filiale și peste 200 de agenții de servicii în străinătate. Grupul are o prezență pe piață în peste 170 de țări și regiuni.
Cooperarea Xiaomi și Sinomach
Pe 10 februarie, Sinomach a distribuit un comunicat de presă în care se menționa că filiala sa, Hyperion Leasing (Tianjin), a ajuns la un acord cu Xiaomi Auto privind promovarea în comun a cooperării internaționale pe principalele piețe globale. Nu s-a precizat care piețe sunt considerate „principale”. Cu toate acestea, este clar că Hyperion Leasing și Xiaomi își propun să exporte vehicule electrice în străinătate.
Xiaomi SU7
Xiaomi Auto vinde în prezent un singur model în China, care este un sedan SU7 de mare succes. A fost lansat pe 28 martie 2024. Volumul său cumulat de vânzări a ajuns la 139.487 de unități anul trecut, conform China EV DataTracker. Timpul de așteptare pentru un Xiaomi SU7 în China este între 22 și 31 de săptămâni (5-8 luni) de la plasarea unei comenzi. Cererea pentru acest model depășește capacitatea actuală de producție. Cu toate acestea, Xiaomi construiește fabrica F2. Odată finalizată, aceasta va ușura presiunea asupra timpului de livrare. Fabrica din a doua fază va asambla, de asemenea, al doilea model Xiaomi, crossover-ul electric YU7.
Este demn de remarcat faptul că anterior Xiaomi își propunea să lanseze vânzări în străinătate înainte de 2030. Deci, producătorul auto nu intenționa să exporte oficial mașini timp de cel puțin câțiva ani. Se pare că compania și-a schimbat strategia pentru a crește profitabilitatea. CarNewsChina a raportat că pierderea Xiaomi per mașină a fost puțin sub 38.000 de yuani (5.250 USD) în trimestrul III 2024. Cu toate acestea, Xiaomi poate obține profit din fiecare mașină vândută în străinătate. De exemplu, BYD câștigă de patru ori mai mult din vânzarea unei mașini în Europa decât în China (chiar și cu subvențiile de protecție aplicate).
Modelul de cooperare dintre Xiaomi și Hyperion Leasing (Tianjin) este necunoscut. Se pare că filiala Sinomach va acționa ca exportator al mașinilor Xiaomi, cumpărând vehicule din fabrică și vânzându-le prin canalele de peste mări. S-a mai spus că Hyperion Leasing se va ocupa de întreținerea și suportul tehnic al vehiculelor Xiaomi vândute în străinătate.
Sinomach este un distribuitor al mărcilor Oting și Rox Motor în Rusia
Vom evidenția aici că Sinomach este activă pe piața rusă în vânzările de autoturisme. În prezent, acționează ca distribuitor a două mărci auto acolo. Prima marcă se numește Oting. Linia sa de modele cuprinde modele Nissan rebranduite de la fabrica chineză Zhengzhou Nissan. A doua marcă este Rox Motor (Polestones). Sinomach are aproximativ 50 de dealeri în Rusia. Filiala Sinomach, Hyperion Leasing (Tianjin), va introduce probabil mașinile Xiaomi pe piața rusă. Cu toate acestea, nu a fost confirmat oficial.
Xiaomi SU7 este vândut în prezent în Rusia prin canale paralele fără permisiunea producătorului auto.
Vehiculele Xiaomi ajung în prezent în străinătate prin canale paralele. Rusia a reprezentat 50% din aceste vânzări anul trecut, în timp ce Orientul Mijlociu a preluat alte 30%. Cu toate acestea, volumul vânzărilor de sedanuri Xiaomi SU7 paralele nu este ridicat. Doar 179 de unități ale acestui model au fost vândute în Rusia anul trecut. Aceasta înseamnă că vânzările globale neoficiale ale Xiaomi SU7 au fost de aproximativ 400 de mașini.