Weltmeister, cândva un jucător important printre startup-urile chineze de vehicule electrice (VE), este pregătită pentru o revenire, anunțând reluarea producției în această lună. Vestea, transmisă pe 6 septembrie printr-un „Document Alb pentru Furnizori” publicat pe contul oficial de WeChat al Weltmeister de către noul său investitor, Shenzhen Xiangfei Auto Sales Co. (Xiangfei), prezintă o foaie de parcurs strategică ambițioasă pe cinci ani, care include un obiectiv de 1 milion de unități produse anual până în 2030 și pregătiri pentru o Ofertă Publică Inițială (IPO).
Revigorarea vine în urma aprobării unui plan de restructurare pentru patru entități-cheie ale Weltmeister – inclusiv Weltmeister Motor Technology Group Co., Ltd. – de către Curtea Intermediară Populară numărul 3 din Shanghai, pe 3 aprilie 2025. Acest plan a clarificat activele și aranjamentele de rambursare a datoriilor pentru companii. Xiangfei, singura companie care s-a înregistrat ca investitor strategic pentru Weltmeister, a preluat oficial aceste entități.
În documentul alb, Xiangfei a declarat că se angajează să depună toate eforturile pentru a restabili rapid producția de masă a modelelor Weltmeister EX5 și E5 la baza sa din Wenzhou. Noul investitor a promis o investiție inițială de 1 miliard de yuani chinezi (137 milioane USD) dedicată modernizării echipamentelor, refacerii lanțului de aprovizionare și dezvoltării de noi produse. Reluarea operațiunilor de către „Noul Weltmeister” beneficiază de un sprijin puternic din partea guvernelor municipale din Shanghai și Wenzhou și a departamentelor relevante.
Plan de dezvoltare ambițios în trei etape (2025-2030)
„Noul Weltmeister” a dezvăluit un plan cuprinzător de operare și dezvoltare, structurat în trei etape, pentru perioada 2025-2030:
Faza de Revitalizare (2025-2026):
- Producția modelelor EX5/E5 este programată să reînceapă în septembrie 2025.
- Compania își propune să asigure o producție și vânzări de 10.000 de unități în 2025, cu o aspirație de a ajunge la 20.000 de unități, proiectând venituri de 1-2 miliarde de yuani chinezi.
- Un accent important este pus pe expansiunea în străinătate, cu planuri de a înființa o fabrică de asamblare (KD – Knock Down) în Thailanda pentru a pătrunde pe piețele din Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu.
- Până în 2026, Weltmeister vizează o producție de 100.000 de unități, cu venituri estimate de 10 miliarde de yuani (1,37 miliarde USD). Se estimează că exporturile vor reprezenta 30% din vânzări în 2026.
Faza de Dezvoltare (2027-2028):
- Vânzările anuale sunt proiectate să crească semnificativ, ajungând la 250.000-400.000 de unități.
- Această fază va include producția de masă a modelelor echipate cu sisteme avansate de asistență pentru șofer (ADAS).
- Inteligența artificială (AI) va fi integrată în întregul lanț valoric, de la cercetare și dezvoltare la producție și marketing.
- Sunt programate să înceapă pregătirile pentru o Ofertă Publică Inițială (IPO).
Faza de Salt (2029-2030):
- Până în 2030, „Noul Weltmeister” își propune să atingă un obiectiv de producție anuală de 1 milion de unități și venituri de 120 de miliarde de yuani (16,4 miliarde USD).
- Compania intenționează să construiască un ecosistem complet de mobilitate inteligentă, aspirând să devină un nou etalon în industrie.
Strategia de produs și marketing
„Noul Weltmeister” plănuiește să-și extindă rapid portofoliul de produse, adoptând atât tehnologii pur electrice (BEV), cât și vehicule electrice cu autonomie extinsă (EREV). În următorii cinci ani, compania intenționează să lanseze peste 10 produse noi pe piață. Strategiile de marketing vor prioritiza clienții existenți prin programe de loialitate și de tip „trade-in”.
Conform unui contact menționat în documentul alb, care a vorbit cu Lanjinger News, baza Weltmeister din Wenzhou a început deja producția, iar unele vehicule au ieșit de pe linia de asamblare și sunt acum vândute. Se așteaptă deschiderea de noi puncte de vânzare, iar o conferință de presă va avea loc la momentul potrivit. Contactul a dezvăluit, de asemenea, că fabrica are în prezent peste 400 de angajați, inclusiv muncitori, șefi de echipă și directori de ateliere, care operează sub o structură organizațională normală. Se depun eforturi pentru a rechema foștii angajați, dar și pentru a recruta noi talente.
Scurt istoric al Weltmeister
Fondată în 2015, Weltmeister a fost printre primele startup-uri chineze de vehicule electrice și a fost odată favorita piețelor de capital, strângând în total peste 41 de miliarde de yuani (5,6 miliarde USD). Cu toate acestea, începând cu a doua jumătate a anului 2022, compania s-a confruntat cu o serie de rapoarte negative, inclusiv reduceri salariale, concedieri și datorii în creștere. În octombrie 2023, Weltmeister a depus cerere de intrare în faliment, inițiind procesul de restructurare. Un raport de audit din cazul de restructurare a relevat că Weltmeister Technology Group avea active de 3,988 miliarde de yuani (0,55 miliarde USD) și datorii de 20,367 miliarde de yuani (2,79 miliarde USD), subliniind provocările cu care s-a confruntat înainte de relansarea sa actuală.