Vrei să îți iei mașină electrică scumpă? Unele EV-uri se depreciază și cu 600 de euro pe zi!

Da mai departe!

Deprecierea vehiculelor electrice este mult mai accentuată decât au arătat datele de anul trecut. EV-urile (vehicule electrice) pot acum pierde până la jumătate din valoarea lor într-un singur an, conform unor calcule recente. Aceasta este o schimbare bruscă față de prognoza din decembrie 2023, când se preconiza că mașinile electrice vor pierde jumătate din valoare în trei ani. Cu toate acestea, factorii care cauzează această scădere bruscă a valorii ar putea fi benefici pentru șoferi în viitor.

Revista Wired a examinat tendința actuală de depreciere a vehiculelor electrice pe piețele din Marea Britanie și SUA. Unele modele au fost notate ca fiind mai slabe în menținerea valorii decât altele. În Marea Britanie, Ford Mustang Mach-E și Polestar 2 au pierdut 52% din prețul lor de listă în 12 luni, comparativ cu valoarea lor de trade-in. Tesla Model 3 a rezistat mai bine, pierzând doar 45% în 12 luni și 10.000 de mile parcurse.

Cu toate acestea, cel mai rău vehicul a fost Mercedes EQE. Sedanul electric a pierdut aproape 50% din valoare în doar 12 săptămâni, depreciindu-se la o rată de 615 dolari pe zi. Wired a explicat toate motivele pentru care deprecierea este atât de mare pe piață:

Luați în considerare costurile și mai mari ale mașinilor electrice și ale opțiunilor lor suplimentare, plus preocupările omniprezente legate de autonomia EV-urilor și infrastructura de încărcare—și apoi priviți cât de rapid se îmbunătățesc EV-urile cu fiecare facelift, noile modele obținând autonomie suplimentară, performanță și viteză de încărcare superioare predecesoarelor lor—și astfel este inevitabil să apară o depreciere accelerată.

De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că multe dintre EV-urile care acum atrag atenția pentru deprecierea lor sunt exemple de tehnologie de primă generație. Familiile Porsche Taycan, Audi e-tron și Mercedes EQ sunt toate primele încercări ale producătorilor tradiționali, prinși nepregătiți de Tesla și, mai recent, de o serie de noi competitori low-cost, susținuți de stat, din China. Acestea sunt echivalentul iPhone-urilor non-3G din vremea lor și sunt deja înlocuite de versiuni facelifted care merg mult mai departe și se încarcă mult mai rapid.

Raționamentul are sens. EV-urile devin mai avansate cu fiecare nou model și, cel mai important, obțin o autonomie mai mare. De asemenea, noile mașini electrice de bază devin treptat mai ieftine în timp. Mașinile care circulă în prezent pe drumuri vor suferi deprecieri pe baza pieței, nu pe baza prețurilor exorbitante la care au fost inițial vândute.

Related posts