Raportul financiar al grupului BMW pentru prima jumătate a lui 2025 arată o scădere a veniturilor cu 8,2% și a profitului net cu 31,9%. Prevăzut de oficialii bavarezi, acest recul se încadrează în previziunile grupului pentru întregul an 2025.
BMW Group a comercializat în prima jumătate a acestui an 1,2 milioane de autoturisme, în scădere ușoară față de perioada similară din anul precedent, și 105.909 motociclete. Totodată, veniturile companiei s-au redus cu 8% până la 67,685 miliarde de euro. Și profitul net a scăzut cu 29% până la 4,015 mld. euro.
Grație unei strategii bazată pe utilizarea mai multor tipuri de sisteme de propulsie, BMW Group a reușit să țină sub control turbulențele de pe piața auto mondială, înregistrând creșteri în majoritatea zonelor globului, cu excepția Chinei.
În Europa, BMW Group a înregistrat o creştere solidă a vânzărilor de 8,2%, cu 498.670 de unităţi vândute (livrări în T2: 256.487 de unităţi; +10,2%). În regiunea America, livrările au crescut cu 3,4%, ajungând la 237.972 de automobile (T2: 123.254 de unităţi; +1,7%). Livrările pe piaţa din SUA au crescut cu 2,7% faţă de anul precedent, cu un total de 193.826 de automobile livrate clienţilor (T2: 98.856 de unităţi; +1,4%).
Cu o cotă de 26,4% (T2: 26,0%) din totalul vânzărilor în primele şase luni, mai mult de unul din patru automobile BMW Group livrate – mai exact 319.031 de unităţi – a fost electrificat. Europa a înregistrat cele mai mari rate de creştere pentru automobilele electrice (BEV) şi plug-in hybrid (PHEV), de 34,8%.
Alături de automobilele electrificate (+6,5%), modelele de înaltă performanţă ale mărcii BMW M au fost principalii factori de creştere pentru marca BMW. Cu aproape 106.000 automobile vândute (+6,5% faţă de semestrul 1 din 2024), BMW M GmbH a raportat pentru primul semestru cele mai mari vânzări din istoria sa. BMW M3 şi BMW M3 Touring, împreună cu BMW M5 şi BMW M5 Touring lansate la începutul anului, au contribuit semnificativ la acest rezultat.
Creşterea vânzărilor MINI a provenit în principal şi de la modelele MINI electrice: MINI Cooper electric, MINI Aceman şi MINI Countryman electric. Cu o cotă de piaţă de 34,3% în prima jumătate a anului, mai mult de unul din trei MINI livrate clienţilor la nivel mondial a fost unul electric.
În prima jumătate a anului 2025, marca Rolls-Royce a continuat performanţa puternică a vânzărilor din anul precedent, livrând clienţilor 2.796 de maşini de lux (-0,8%). În al doilea trimestru, şi-a crescut vânzările cu 9,4% faţă de anul precedent, ajungând la 1.415 unităţi.
Procentul tot mai mare de automobile electrificate confirmă abordarea de succes a BMW Group de a oferi clienţilor săi o gamă largă de modele, toate disponibile cu diferite tehnologii de propulsie. În prezent sunt disponibile peste 15 automobile electrice şi 12 modele PHEV. În al doilea trimestru al anului 2025, BMW Group a atins un reper major în strategia sa privind sistemul de propulsie, odată cu livrarea automobilului electric cu numărul 1,5 milioane de la lansarea primului BMW i3 în 2013.
„Chiar şi în ciuda unor taxe mai mari, modelul de afaceri al BMW Group rămâne intact – automobilele noastre premium populare, puterea competitivă globală şi nivelul ridicat de elasticitate ne oferă o bază solidă şi sustenabilă. Prezenţa noastră în SUA ne ajută să limităm impactul tarifelor. (…) Datorită unui control financiar precis, bazat pe previziuni calculate, la finalul primelor şase luni suntem pe drumul cel bun pentru a ne atinge obiectivele pentru întregul an. O eficienţă mai mare şi structurile de costuri optimizate contribuie, de asemenea, la atingerea obiectivelor noastre financiare, a declarat Walter Mertl, membru al Consiliului de Administraţie responsabil pentru Finanţe, în timpul conferinţei trimestriale de la Munchen.
În acest context, BMW Group anticipează o creştere a cererii pe multe pieţe în 2025, determinată de o rată stabilizată a inflaţiei şi de reduceri moderate suplimentare ale ratelor dobânzilor. În China, se prognozează în continuare o concurenţă ridicată, alături de o creştere semnificativă, în special în segmentele de preţuri mai mici. În SUA, taxele s-ar putea manifesta printr-o inflaţie în creştere. Politica comercială a SUA şi potenţialele contramăsuri din alte ţări pot duce la o dezvoltare economică globală mai lentă.
Previziunile publicate în Raportul BMW Group 2024 din martie 2025 au luat în considerare toate creşterile tarifare care intraseră în vigoare până la 12 martie 2025. În urma anunţurilor din 27 iulie 2025, s-a ajuns la un acord între SUA şi UE privind situaţia vamală. Pe baza acestui fapt, BMW Group se aşteaptă la o reducere parţială a taxelor reciproce aplicabile în prezent pentru automobile şi componente auto începând cu 1 august 2025. Datorită evoluţiilor dinamice şi negocierilor în curs, efectele tarifare aşteptate pentru anul fiscal curent pot fi prezentate doar prin presupuneri privind continuarea negocierilor. În anul fiscal 2025, BMW Group anticipează un impact legat de taxe de aproximativ 1,25 puncte procentuale asupra marjei EBIT în segmentul Auto.
Având în vedere cererea susţinută pentru automobilele sale premium, BMW Group și-a confirmat acum previziunile pentru întregul an. Compania se aşteaptă la o uşoară creştere a vânzărilor, ponderea automobilelor electrice în livrări urcând uşor. Se aşteaptă ca profitul brut al BMW Group să fie la acelaşi nivel cu cel din anul precedent, marja EBIT pentru segmentul Auto încadrându-se la finalul anului în intervalul 5% – 7% anticipat, iar RoCE (rentabilitatea capitalului angajat) ar trebui să se situeze între 9% și 13%.