Vehiculele electrice produse în China sunt cu trei până la cinci ani înaintea concurenţei în ceea ce priveşte produsele, tehnologia şi lanţul industrial, a declarat Wang Chuanfu, CEO-ul BYD, într-un interviu acordat televiziunii naţionale chineze, transmite Reuters.
Declaraţiile lui Wang au fost făcute luni, la scurt timp după simpozionul organizat de preşedintele chinez Xi Jinping, la care au participat lideri importanţi ai industriei tehnologice din China. CEO-ul BYD a fost unul dintre oamenii de afaceri care au luat cuvântul în cadrul reuniunii.
În 2023, China a depăşit Japonia şi a devenit cel mai mare exportator auto din lume, însă exporturile sale de vehicule electrice se confruntă cu tarife impuse de Statele Unite şi Uniunea Europeană. UE a introdus o taxă de 17% pentru vehiculele electrice BYD, ca parte a măsurilor de protecţie a industriei auto europene.
În interviul acordat publicaţiei Yuyuan Tantian, un cont afiliat televiziunii de stat CCTV, Wang Chuanfu a criticat protecţionismul, afirmând că ”produsele bune nu pot fi oprite prin bariere comerciale”.
Potrivit acestuia, susţinerea consumatorilor reprezintă cea mai mare motivaţie pentru BYD în depăşirea diverselor dificultăţi din industrie.