Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut cu 24% în luna mai, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, deoarece creșterea din China a compensat creșterea mai lentă din America de Nord, potrivit firmei de cercetare de piață Rho Motion, scrie Reuters.
Vânzările de vehicule electrice din China au depășit peste un milion de unități într-o singură lună pentru prima dată în acest an, impulsionate de cererea internă puternică și de eforturile de export direcționate ale producătorilor chinezi, în special BYD, care accesează piețele emergente.
Exporturile BYD către Mexic și Asia de Sud-Est, împreună cu Uzbekistan, au stimulat semnificativ vânzările în aceste regiuni, a declarat Charles Lester, manager de date Rho Motion.
Stimulentele pentru flote în Germania și creșterea robustă din Europa de Sud au contribuit la creșterea pieței europene, în timp ce expirarea subvențiilor canadiene a afectat cererea din America de Nord, a adăugat el.
Producătorii auto globali se confruntă cu o taxă vamală de import de 25% în Statele Unite, a doua cea mai mare piață auto din lume, ceea ce îi determină pe mulți dintre ei să își retragă perspectivele pentru 2025.
În Europa, se așteaptă ca noile stimulente, deschide o nouă filă pentru cumpărătorii de flote din Germania, să sprijine vânzările de mașini electrice în a doua jumătate a anului.
Producția Modelului Y de la Berlin a companiei Tesla, o protejează de tarife, dar se confruntă cu presiuni asupra cotei de piață, pe măsură ce producția crește la nivel global în contextul tensiunilor comerciale în schimbare.
Poziția președintelui Donald Trump față de standardele de emisii și incertitudinile legate de tarife au împiedicat, de asemenea, creșterea vehiculelor electrice în America de Nord.
În SUA, creditele fiscale pentru vehiculele electrice sunt încă disponibile, dar vor începe să fie eliminate treptat din 2026, contribuind la ezitarea cumpărătorilor.
Vânzările globale de vehicule electrice cu baterii și hibride plug-in au crescut la 1,6 milioane de unități în mai, au arătat datele Rho Motion. Vânzările în China au crescut cu peste 24% față de aceeași lună a anului trecut, ajungând la 1,02 milioane de vehicule. Europa a înregistrat o creștere de 36,2%, ajungând la 0,33 milioane de unități, în timp ce vânzările din America de Nord au crescut doar cu 7,5%, ajungând la 0,16 milioane.
Vânzările din restul lumii au crescut cu 38%, ajungând la 0,15 milioane de vehicule.
„Povestea din această lună cu vânzările globale de vehicule este prăpastia continuă dintre creșterea pieței chineze și piața șubredă din America de Nord”, a declarat Charles Lester.