Toyota raportează o nouă scădere a vânzărilor, din cauza pieței din China 

Da mai departe!

Constructorul japonez Toyota continuă să se confrunte cu o scădere a vânzărilor și, implicit, a producției în acest an, principalele cauze fiind legate de piețele din China și din SUA, dar și a unor efecte ale piețelor europene.

Toyota a înregistrat în septembrie o scădere a vânzărilor de aproape 8 procente, cu un total de 923.311 vehicule, din care brandurile principale, Toyota și Lexus, au raportat un volum de 853.149 vehicule vândute, în scădere cu 7,4%.

Rezultatele lunare au fost influnțate de evoluția pieței din America și Japonia, după cum spune constructorul. SUA a avut un declin de 20%, Marea Britanie, -8%, iar China a înregistrat o scădere de aproape 10 procente, o piață despre care Toyota spune că aduce o intensificare a concurenței prețurilor. Pe piața de origine, scăderea vânzărilor a fost una de numai 6,3%, dar care s-a adăugat declinului din lunile anterioare.

Pe întreg anul calendaristic, vânzările grupului au ajuns la 7,8 milioane de vehicule, în scădere cu 4,4%, fiind deja înregistrată o serie de cinci luni consecutive de declin, cauzat de evoluția nefavorabilă a piețelor din Japonia și China, în special. Cele două mărci de bază au vândut 7,4 milioane de vehicule, în scădere cu aproape 2 procente față de anul anterior.

În Japonia, scăderea este foarte mare, de 23,4%, cu un volum de 1,3 milioane de vehicule, în timp ce în China este, în acest an, de 10,4%, cu 1,2 milioane de vehicule Toyota și Lexus vândute.

Producția globală a mărcilor Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino are opt luni deja consecutive în care s-a diminuat, după ce în septembrie declinul a fost de 8,5%, cu 949.583 de vehicule. În intervalul ianuarie – septembrie, scăderea este de 8,8%, cu un total de vehicule produse de 7,8 milioane de unități.

Pe piața din Europa, Toyota are o situație la fel de instabilă, cu o scădere a vânzărilor în septembrie de 2,4%, cauzată în special de piețele din Marea Britanie (-8,1%), Franța (-6,8%) și Italia (-5,1%), compensată parțial de o creștere foarte mare în Germania (+35,7%). După nouă luni, vânzările europene ale grupului japonez au ajuns la 875.657 vehicule vândute, cu o creștere de 6,6%, susținută de creșterile din lunile anterioare, care i-au permis companiei să obțină cifre record pe piața din regiune.

Producția în Europa are un avans de 5,8% în acest an, cu 861.949 vehicule fabricate în uzinele europene, în pofida faptului că în septembrie grupul a înregistrat o scădere de 2,5% (105.650 vehicule produse), dar care ascunde în spatele ei o prăbușire a producției din Marea Britanie (-44,5%, 7.433 unități), cauzată de legislația privind emisiile, și o creștere foarte mare în Turcia (+39,9%, 24.626 unități) și în Cehia (+129%, 19.640 unități).

Related posts