Suzuki a scos motorizările full-hybrid 1.5 L K15C Dualjet I4 HEV de pe modelele Vitara și S-Cross vândute în Europa. Acum, în configuratoarele de la dealeri, clienții pot alege doar varianta mild-hybrid. Această schimbare se aplică și în România, unde cele două modele mai sunt disponibile doar cu motorul 1.4 L K14D Boosterjet I4-T MHEV.
De ce s-a luat această decizie?
Decizia pare surprinzătoare, mai ales că producătorii auto sunt presați să reducă emisiile de CO2. Cu toate acestea, se pare că varianta full-hybrid nu a fost pe placul clienților.
Motivul principal a fost diferența mică de performanță, atât la emisii, cât și la dinamică, față de varianta mild-hybrid, dar la un preț mult mai mare. Practic, clienții nu au considerat că merită să plătească câteva mii de euro în plus pentru avantaje nesemnificative. Motorul hibrid, lansat în 2022, avea o arhitectură pe 140V, o putere și un cuplu reduse, o cutie automată lentă și emisii destul de ridicate, ceea ce l-a făcut neatractiv.
Situația vânzărilor Suzuki în Europa
Vânzările Suzuki în Europa au scăzut cu 18% în primele opt luni ale anului. Vitara a înregistrat un declin de 13%, cu 37.500 de unități vândute, în timp ce S-Cross a suferit o scădere mult mai mare, de aproape 30%, cu doar 23.321 de exemplare vândute. Nici celelalte modele nu se descurcă mai bine: Swace a scăzut cu 20%, iar Ignis a fost retras complet de pe piață.
Schimbări și la motorizările mild-hybrid
Pentru a se alinia viitoarelor norme Euro 7, care intră în vigoare în 2027, Suzuki a ajustat și parametrii motorului mild-hybrid 1.4 L K14D Boosterjet. Puterea acestuia a fost redusă de la 120 CP la 110 CP, dar cuplul a crescut la 235 Nm, pe versiunea cu transmisie manuală și tracțiune 2WD.
Atât Suzuki Vitara, cât și S-Cross sunt produse în fabrica Suzuki din Esztergom, Ungaria.